Fotograaf: Bram Belloni

mw. dr. S.H.J. (Sandra) Jacobs


  • Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen
    Programmagroep: Corporate Communication
  • Bezoekadres
    Nieuwe Achtergracht 166  Amsterdam
  • Postadres:
    Postbus  15791
    1001 NG  Amsterdam
  • S.H.J.Jacobs@uva.nl

Mijn onderzoeksinteresses liggen op het terrein van governance, media, (communicatie)beleid en corporate communicatie. Hoe komen (publieke) organisaties in het nieuws en wat doet dat met hen? Als politicoloog/bestuurskundige werkzaam bij Communicatiewetenschap bestudeer ik de interacties tussen overheidsorganisaties of bedrijven en media.

In het collegejaar 2015-2016 ben ik betrokken bij de cursussen Topic Organisaties in de Media en Strategic Communication of Organizations. Ook begeleid ik masterscripties op het terrein van Corporate Communication.

2013-heden Universitair docent bij vakgroep Corporate Communication, afdeling Communicatiewetenschap en Amsterdam School of Communication Research (ASCoR), Universiteit van Amsterdam

2009-2013 Promovenda bij onderzoekslijn Public Governance, Utrechtse School voor Bestuurs- en Organisatiewetenschap (USBO), Universiteit Utrecht

2008-2009 Masteropleiding Bestuur & Beleid, Utrechtse School voor Bestuurs- en Organisatiewetenschap (USBO), Universiteit Utrecht (cum laude)

2004-2008 Bachelor- en masteropleiding Politicologie, Radboud Universiteit Nijmegen (specialisatie Vergelijkende Politicologie)

2016

  • Jacobs, S., & Schillemans, T. (2016). Media and public accountability: Typology and exploration. Policy and politics, 44(1), 23-40. DOI: 10.1332/030557315X14431855320366 [details]
  • Wonneberger, A., & Jacobs, S. (2016). Mass Media Orientation and External Communication Strategies: Exploring Organisational Differences. International Journal of Strategic Communication, 10(5), 368-386. DOI: 10.1080/1553118X.2016.1204613 [details]

2014

  • Schillemans, T., & Jacobs, S. H. J. (2014). Between a Rock and a Hard Place: Framing Public Organizations in the News. In J. Pallas, L. Strannegård, & S. Jonsson (Eds.), Organizations and the Media Organizing in a Mediatized World. New York: Routledge. [details]

2013

2012

  • Schillemans, T., & Jacobs, S. H. J. (2012). Beeldenstrijd. Framing van en door publieke organisaties in de media. Bestuurskunde, 21(4), 21-32. [details]

2011

  • Jacobs, S. H. J., & Schillemans, T. (2011). Het onaangename en het nuttige: over nieuwsmedia en bestuur. Bestuurskunde, 20(3), 94-102. [details]
  • Schillemans, T., & Jacobs, S. H. J. (2011). Publieke managers en de nieuwsmedia. In M. Noordegraaf, C. H. M. Geuijen, & A. J. Meijer (Eds.), Handboek Publiek Management. (pp. 133-161). Den Haag: Boom Lemma. [details]

2016

  • Jacobs, S. (2016). Goed of slecht. Hoe ga je om met dilemma's? Communicatie Magazine, 22(6), 8-9. [details]

2016

  • Jacobs, S. H. J., & Wonneberger, A. (2016). Did we make it to the news? The relations between the media visibility of organizations and the media orientations of their communication professionals[details]

2015

  • Jacobs, S. H. J., & Wonneberger, A. (2015). Media attention and media orientation: Explaining differences between public and private organizations. Abstract from Paper presented at the Conference for Strategic Communication for Non-Profit-Organisations: Challenges and Alternative Approaches, . [details]
  • Jacobs, S. H. J., Vliegenthart, R., & van der Meer, G. L. A. (2015). Who is to blame? Banks and regulatory authorities in the news during the economic crisis. Abstract from Paper presented at the Etmaal van de Communicatiewetenschap, . [details]
  • Weenink, K., Aarts, M. N. C., & Jacobs, S. H. J. (2015). Valuing vagueness. Constructing higher education quality in Dutch national policies since 1985. Abstract from Paper presented at the International Conference in Interpretive Policy Analysis, . [details]
  • Wonneberger, A., & Jacobs, S. H. J. (2015). Media orientation and public relations Strategies: Explaining organizational differences. Poster session presented at Poster presented at the annual meeting of the International Communication Association, . [details]
  • Wonneberger, A., & Jacobs, S. H. J. (2015). Media orientation and public relations strategies: Explaining organizational differences. Abstract from Paper presented at the Etmaal van de Communicatiewetenschap, . [details]
  • Binnema, H., & Jacobs, S. H. J. (2015). National media attention for local accountability processes: Heightened consequences?. Abstract from Paper presented at the meeting of the International Research Society for Public Management, . [details]

2014

  • Jacobs, S. H. J. (2014). Accountability to media: Consequences for the accountability and policies of public organizations.. Abstract from Paper presented at Workshop New Generation Accountability Scholars, Utrecht, . [details]
  • Jacobs, S. H. J. (2014). Mediatized incidents: Consequences for public sector organizations.. Abstract from Paper presented at the meeting of the European Group for Public Administration, Speyer, Germany, . [details]
  • Jacobs, S. H. J., Vliegenthart, R., & van der Meer, G. L. A. (2014). Who sets the frame? Organizations and the news in the Dutch banking crisis.. Abstract from Paper presented at the Etmaal van de Communicatiewetenschap, Wageningen, . [details]

2014

  • Jacobs, S. H. J. (2014). Media & Verantwoording over incidenten: Gevolgen voor publieke organistaties. (Media & accountability for incidents: Consequences for public organizations) Enschede: Gildeprint [details]
  • Jacobs, S. H. J. (2014). Media & verantwoording over incidenten: gevolgen voor publieke organisaties Utrecht: Universiteit Utrecht [details]
This list of publications is extracted from the UvA-Current Research Information System. Questions? Ask the library or the Pure staff of your faculty / institute. Log in to Pure to edit your publications.
  • Geen nevenwerkzaamheden

contactgegevens bewerken bewerk tabbladen