Fotograaf: onbekend

mw. M.T.A. (Marie-Thérèse) van de Kamp MA


  • Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen
    Groep Docenten ILO
  • Bezoekadres
    REC-D
    Nieuwe Achtergracht 127  Amsterdam
  • Postadres:
    Postbus  15780
    1001 NG  Amsterdam
  • M.T.A.vandeKamp@uva.nl
    T: 0205251296

2016

  • van de Kamp, M-T., Admiraal, W., & Rijlaarsdam, G. C. W. (2016). Becoming original: effects of strategy instruction. Instructional Science, 44(6), 543-566. DOI: 10.1007/s11251-016-9384-y [details]

2015

  • van de Kamp, M-T., Admiraal, W., van Drie, J., & Rijlaarsdam, G. (2015). Enhancing divergent thinking in visual arts education: Effects of explicit instruction of meta-cognition. British Journal of Educational Psychology, 85(1), 47-58. DOI: 10.1111/bjep.12061 [details]

2012

  • Buijs, M., Claessens, W., van de Kamp, M-T., de Kort, J., Lefeber, B., Pinas, A., ... Admiraal, W. (2012). Conferentieverslag: EARLI 2011: tweejaarlijkse bijeenkomst van de European Association of Researchers in Learning and Instruction, 30 augustus -3 september 2011, Exeter, Verenigd Koninkrijk. Pedagogische Studiën, 89(1), 56-63. [details]

2011

  • Admiraal, W., Hoeksma, M., van de Kamp, M-T., & van Duin, G. (2011). Assessment of teacher competence using video portfolios: reliability, construct validity and consequential validity. Teaching and Teacher Education, 27(6), 1019-1028. DOI: 10.1016/j.tate.2011.04.002 [details]

2014

  • van de Kamp, M-T. (2014). Hybride kunsteducatie: hoe ga je in je onderwijspraktijk om met de curriculumtheorie? Kunstzone : Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het Onderwijs, 2014(5), 42-44. [details]

2013

  • van de Kamp, M. T. A., & van der Vlies, A. M. (2013). CKV versie 2.0: Hoe kunnen we leerlingen nog beter leren kunst te waarderen? Amsterdam: Expertisecentrum Vakdidactiek Kunstteorie / Interfacultaire lerarenopleiding, Universiteit van Amsterdam. [details] [PDF]

2012

  • van de Kamp, M-T. (Author). (2012). Misvattingen over het leren over kunst. Wiardi Beckman Stichting. [details]
  • van de Kamp, M-T. (2012). Hoe eerlijk kun je zijn? Het beoordelen van schoolexamens beeldend. Kunstzone : Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het Onderwijs, 11(9), 28-29. [details]
  • van de Kamp, M-T., Admiraal, W., & Rijlaarsdam, G. (2012). Creativiteit bevorderen bij de kunstvakken. Waarom is creativiteit zo belangrijk? Kunstzone : Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het Onderwijs, 11(2/3), 6-9. [details]
  • van de Kamp, M-T., van Drie, J., Rijlaarsdam, G., & Admiraal, W. (2012). Beoordelen van praktijkwerk bij de kunstvakken: voorwaarden voor een betrouwbare en valide beoordeling. Kunstzone : Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het Onderwijs, 11(12), 6-8. [details]

2011

  • van de Kamp, M-T. (2011). Discussie preadvies verkenningscommissie kunstvakken: afgevaardigden uit het werkveld geven advies. Kunstzone : Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het Onderwijs, 10(12), 4-7. [details]
  • van de Kamp, M-T. (2011). Into photography. Kunstzone : Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het Onderwijs, 10(6), 33-35. [details]
  • van de Kamp, M-T. (2011). Kunstvakverkenningen. Kunstzone : Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het Onderwijs, 10(4), 4-6. [details]

2010

  • Admiraal, W., Boesenkool, F., van Duin, G., & van de Kamp, M-T. (2010). Video narratives: creativity and growth in teacher education. In M. Montane, & J. Salazar (Eds.), ATEE 2009 Annual Conference Proceedings. (pp. 390-403). Brussels: ATEE aisbl. [details]

2009

  • van de Kamp, M-T. (2009). Criteria voor een goede productieve opdracht. Kunstzone : Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het Onderwijs, 8(10), 32-33. [details] [PDF]
  • van de Kamp, M-T. (2009). De imaginaire reis: verbeelding brengt je overal. CKV Gids, 2009, 28-29. [details]
  • van de Kamp, M-T. (2009). Met liefde gemaakt. Kunstzone : Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het Onderwijs, 8(11), 38-41. [details] [PDF]
  • van de Kamp, M-T. (2009). The future of learning. Kunstzone : Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het Onderwijs, 8(12), 4-6. [details] [PDF]
  • van de Kamp, M-T. (2009). Toekomstvisie op de kunstvakken. Hybriditeit als een van de kernconcepten. Kunstzone : Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het Onderwijs, 8(1), 12-15. [details] [PDF]

Spreker

  • van de Kamp, M.T.A. (speaker) (11-3-2012): Nascholing kunst analyseren en examentraining, Vakdidactische nascholing CNA/ILO-UvA/Expertisecentrum Kunsttheorie, Amsterdam.
This list of publications is extracted from the UvA-Current Research Information System. Questions? Ask the library or the Pure staff of your faculty / institute. Log in to Pure to edit your publications.
  • Geen nevenwerkzaamheden

contactgegevens bewerken bewerk tabbladen