Fotograaf: Bram Belloni

mw. dr. S. (Saar) Mollen


  • Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen
    Programmagroep: Persuasive Communication
  • Bezoekadres
    REC BC
    Nieuwe Achtergracht 166  Amsterdam
    Kamernummer: C8.00
  • Postadres:
    Postbus  15791
    1001 NG  Amsterdam
  • S.Mollen@uva.nl

2015

2013

2015

2015

  • S. Mollen (2015). Sociale invloeden op gedrag. In B. van den Putte & P. Verlegh (Eds.), Gedragsverandering via campagnes 2.0: aanvullende inzichten uit de wetenschappelijke literatuur (pp. 63-85). Amsterdam: Amsterdam School of Communication Research / ASCoR.

2014

  • S. Mollen & M. Fransen (2014). Gezag en gedrag. In Gezag en veiligheid in het openbaar bestuur: essays over het gezag en de veiligheid van overheidsmedewerkers en politieke ambtsdragers (pp. 32-40). Den Haag: Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

2015

  • S. Mollen, S. Engelen, B. van den Putte & L.T.E. Kessels (2015). Short and sweet: The persuasive effects of message framing and temporal context in anti-smoking warning labels. In Paper presented at the annual meeting of the International Communication Association, San Juan, Puerto Rico.
  • S. Mollen, S. Engelen, B. van den Putte & L.T.E. Kessels (2015). Kort maar krachtig. De rol van framing en termijn in waarschuwingsboodschappen op sigarettenpakjes. In Paper presented at the meeting of the Nederlands Netwerk voor Tabaksonderzoek (NNvT), Utrecht.
  • S. Mollen, R.W. Holland, R.N. Rimal, R.A.C. Ruiter & G. Kok (2015). When the frame fits the social picture. The differential effects of positive and negative message framing on injunctive and descriptive social norms. In Paper presented at the Etmaal van de Communicatiewetenschap, Antwerp, Belgium.

2014

  • S. Mollen, S. Engelen, L.T.E. Kessels & B. van den Putte (2014). The role of valence and time-frame of health outcomes related to smoking in the effectiveness of health warning labels on cigarette packages. In Paper presented at the Etmaal van de Communicatiewetenschap, Wageningen.
  • S. Mollen, R.W. Holland, R.A.C. Ruiter, G. Kok & R.N. Rimal (2014). Framing the social picture. Effects of framed norms messages on motivation to consume (un)healthy foods. In Paper presented at the annual conference of the International Communication Association (ICA), Seattle, USA.
  • G.J. de Bruijn, I. Visscher & S. Mollen (2014). Effects of the social environment and health information on changes in fruit intake behaviour and intentions in Dutch adults: An experimental study. In Paper presented at the annual meeting of the International Society of Behavioural Medicine and Physical Activity, San Diego, USA.

2013

  • S. Mollen, R.N. Rimal, R.A.C. Ruiter, S.A. Jang & G. Kok (2013). Intervening or interfering? The influence of injunctive and descriptive norms on intervention behaviours in alcohol consumption contexts. In Paper presented at the Etmaal van de Communicatiewetenschap, Rotterdam, The Netherlands.
  • S. Mollen, R.N. Rimal, R.A.C. Ruiter & G. Kok (2013). Mogelijkheden in de sociale leefomgeving: Sociale aspecten van gezond gedrag. In Paper presented at the symposium 'Een positieve benadering van gezondheid: Hoe mensen uit te rusten hun gezondheid te ontwikkelen en te behouden', Nederlands Congres voor Volksgezondheid, Wageningen.
  • S. Mollen, R.A.C. Ruiter, G. Kok & R.N. Rimal (2013). Ongezond gedrag benadrukken werkt niet. (blog). Sociale Vraagstukken. (available: 25 feb 2013).
  • S. Mollen, R.N. Rimal, R.A.C. Ruiter, S.A. Jang & G. Kok (2013). Intervening or interfering? The influence of injunctive and descriptive norms on intervention behaviours in alcohol consumption contexts. In Paper presented at the Motivation in Social Contexts: Theory and Practice conference, Kraków, Poland.

2012

  • S. Mollen, R.N. Rimal, R.A.C. Ruiter & G. Kok (2012). Gezonde en ongezonde sociale normen en voedingskeuze: Bevindingen uit een veldexperiment. In Paper presented at the meeting of the Associatie voor Sociaal Psychologische Onderzoekers, Utrecht, the Netherlands.
  • S. Mollen (). (2012, September). Group influence. Maastricht, the Netherlands, Presented at Maastricht University.
  • S. Mollen (). (2012, September). Sociale invloed. Maastricht, the Netherlands, Presented at Maastricht University.
  • S. Mollen, R.N. Rimal, R.A.C. Ruiter, R.W. Holland & G. Kok (2012). Adverse effects of social norms messages in health campaigns. In Frequently used behaviour change techniques: when do they work? Symposium conducted at the conference of the European Health Psychology Society, Prague, Czech Republic.

2013

  • S. Mollen (2013, January 25). Fitting in or breaking free? On health behavior, social norms and conformity. Maastricht University. Supervisor(s): R.A.C. Ruiter, G. Kok & R.N. Rimal.
This page has been automatically generated by the UvA-Current Research Information System. If you have any questions about the content of this page, please contact the UBAcoach or the Metis staff of your faculty / institute. To edit your publications login to Personal Metis.
  • Geen nevenwerkzaamheden

contactgegevens bewerken bewerk tabbladen