Fotograaf: onbekend

mw. dr. E.M. (Esther) Mulders


  • Faculteit der Geesteswetenschappen
    Capaciteitsgroep Kunstgeschiedenis
  • Bezoekadres
    BG 2
    Turfdraagsterpad 15  Amsterdam
  • Postadres:
    Turfdraagsterpad  9
    1012 XT  Amsterdam
  • E.M.Mulders@uva.nl

 Esther Mulders studeerde Kunstgeschiedenis en Archeologie aan de Universiteit van Amsterdam (doctoraaldiploma: 1997). Ze is sinds 2003 werkzaam als docent bij de leerstoelgroep Kunstgeschiedenis van de Middeleeuwen aan de Universiteit van Amsterdam.

Op 8 maart 2013 promoveerde zij aan de Universiteit van Amsterdam op het proefschrift getiteld ‘Omnia vincit amor’. Het antieke beeld van de aardse liefde in middeleeuws–encyclopedische context (ca.200 – ca.1300). Promotor: prof. dr. Claudine A. Chavannes-Mazel. 

Onderzoek

Onderzoeksinteresses/gebieden:

-Kunst van de Middeleeuwen
-Iconologie en Interpretatie: de verhoudingen tussen teksten, beelden, hun context en toeschouwers, hun oorspronkelijke en ook hun latere functioneren
-Voortleven der Antieken
-Kunst in middeleeuws-encyclopedische context
-Verbeelding en interpretatie van de liefde in de kunst
-Kunst en cultuur van Byzantium
-Relaties tussen West en Oost in kunst en cultuur
-Bijbelse verhalen in de kunst

 Lidmaatschappen: 

-Researchgroep ‘Boundaries and identity formation in the premodern world’ (UvA)

-Vereniging van Nederlandse Kunsthistorici

-Onderzoekschool Mediëvistiek

-Center for Medieval and Renaissance Studies Amsterdam:

Building on the strong tradition of Medieval and Renaissance Studies at the UvA, the Center for Medieval and Renaissance Studies Amsterdam (CMSA) will facilitate a stable and lasting cooperation among and for the benefit of research and teaching staff.  

(Co)onderwijs

In eerdere jaren:

  • Excursiewerkgroep Byzantijns Griekenland
  • Iconografie Oost en West
  • Eros and Thanatos in Christian Art and Culture
  • Staalkaart van de Middeleeuwen
  • Material Religion Past and Present
  • Onderzoekswerkgroep 'Kunst in het christelijke Oosten. Ca. 312-1453'
  • Excursies Parijs. Hoorcollege middeleeuws Parijs en excursiegroep 'Cultivering van de Natuur'
  • Werkgroepen Inleiding in de Kunstgeschiedenis
  • Stijl en Betekenis: de Middeleeuwen
  • Academische Vaardigheden

Coördinatie

  • Inleiding in de Kunstgeschiedenis I (Oudheid & Middeleeuwen)
  • Jatwerk: kopie, citaat, parodie en 'appropriation' in de kunst
  • Open BA-dagen en Proefstuderen opleiding Kunstgeschiedenis
  • Digitale toetsing Inleiding in de Kunstgeschiedenis I t/m III

In eerdere jaren:

  • Kunsthistorische Methoden

Nevenactiviteiten

Ambtelijk Secretaris Stichting 'De Gijselaar-Hintzenfonds'

Klik op onderstaande link  voor de doelstellingen en de ANBI-status:

Parijs, BNF, ms. fr. 802, fol. 14v. Vazallitische kus.

Dissertatie (verdedigd op 8 maart 2013): 'Omnia vincit Amor'. Het antieke beeld van de aardse liefde in middeleeuws-encyclopedische context (ca. 200 - ca. 1300).

Oud en ontembaar is de liefde, net als Eros, Amor of Cupido, de godheid die het begrip in woord en beeld tastbaar maakt. Vandaag de dag wordt de betekenis van deze gevleugelde en pijlschietende god door de meesten nog steeds begrepen. De overlevering van dit beeld van de liefde vanuit de Oudheid tot ca. 1300 vormde het onderwerp van mijn onderzoek. Hoe leefde de godheid voort in de visuele bronnen uit die periode en waarom?

 

Verdere onderzoeksinteresses/gebieden:

-Kunst van de Middeleeuwen 
-Iconologie en Interpretatie: de verhoudingen tussen teksten, beelden, hun context en toeschouwers, hun oorspronkelijke en ook hun latere functioneren 
-Voortleven der Antieken 
-Kunst in middeleeuws-encyclopedische context 
-Verbeelding en interpretatie van de liefde in de kunst 
-Kunst en cultuur van Byzantium 
-Relaties tussen West en Oost in kunst en cultuur 
-Bijbelse verhalen in de kunst

 

Publicaties :

-Mulders, Esther M. ‘Een doornige rozenstruik en ander groen. Liefde, lust en lijden in de Roman de la Rose’ in: L. IJpelaar en C.A. Chavannes-Mazel, De Goene Middeleeuwen. Duizend jaar gebruik van planten (600-1600), Amsterdam, 2016, pp. 198-211.

-Mulders, Esther M. ‘Herod Antipas: Visual Arts’ in: Dale C. Allison, Jr., Christine Helmer, Volker Leppin, Choon-Leong Seow, Hermann Spieckermann, Barry Dov Walfish, Eric J. Ziolkowski (Eds.), The Encyclopedia of the Bible and its Reception, vol. 11: Halah-Hizquni, Berlijn: De Gruyter, 2015, pp. 918-920.

-Mulders, Esther M. ‘Herod the Great: Visual Arts' in: Dale C. Allison, Jr., Christine Helmer, Volker Leppin, Choon-Leong Seow, Hermann Spieckermann, Barry Dov Walfish, Eric J. Ziolkowski (Eds.), The Encyclopedia of the Bible and its Reception, vol. 11: Halah-Hizquni, Berlijn: De Gruyter, 2015, pp. 932-934.

-Van Henten, Jan Willem en Esther M. Mulders, ‘Hannah and her Seven Sons: Visual Arts’ in: Dale C. Allison, Jr., Christine Helmer, Volker Leppin, Choon-Leong Seow, Hermann Spieckermann, Barry Dov Walfish, Eric J. Ziolkowski (Eds.), The Encyclopedia of the Bible and its Reception, vol. 11: Halah-Hizquni, Berlijn: De Gruyter, 2015, pp. 248-251.

-Mede-auteur hoofdstuk "Kunst tot de Renaissance" in het Cultureel Woordenboek: http://www.cultureelwoordenboek.nl/, sinds oktober 2014.

-Mulders, Esther M. ‘De Moeder Gods Hodegetria’, in: W. van Welie en K. Broekhuijsen (red.), Gezien met eigen ogen! Topstukken uit de Middeleeuwen in Museum Catharijneconvent (bundel aangeboden aan prof. dr. Claudine A. Chavannes-Mazel ter gelegenheid van haar afscheid als hoogleraar Kunstgeschiedenis van de Middeleeuwen aan de Universiteit van Amsterdam), Amersfoort, 2014, pp. 15-16.

- Mulders, Esther M. ‘Omnia vincit amor’. Het antieke beeld van de aardse liefde in middeleeuws–encyclopedische context (ca.200 – ca.1300). Proefschrift, Universiteit van Amsterdam, verdedigd op 8 maart 2013.

- Mulders, Esther M. ‘The Dynamics of the Image of Love: the Ancient God of  Love in a Christian Encyclopaedic Setting.’ in C. Giliberto and L. Teresi (red.), Limits to learning. The transfer of Encyclopaedic Knowledge in the Early Middle Ages, Peeters: Parijs, Leuven en Dudley Mass, 2013, pp. 42–61.

- Mulders, Esther M. ‘Medieval Manifestations of Eros. The Ancient God of Love in a Christian Setting.’ in G. Claassens en W. Verbeke (red.), Medieval Manuscripts in Transition. Tradition and Creative Recycling. Papers from the International Congress ‘Recycling Manuscripts’, 5-9 november 2002, Mediaevalia Lovaniensia (Series I, Studia XXXVI), Leuven, 2006, pp. 19-40.

- Mulders, Esther M. Recensie:De Sleutel der Minne. Een middeleeuws brevier over de liefde.’ in Simulacrum 13/14 nr. 4/1 (januari 2006) p.7.

- Mulders, Esther M. ‘De Antieke Amor in de Christelijke Middeleeuwen oftewel wat is liefde?’ in Simulacrum 13/14 nr. 4/1 (januari 2006) pp. 24-28.

- Mulders, Esther M. ‘The Ambiguity of Eros: An Image of the Antique God of Love in a Christian Encyclopaedia.’ in M. Hageman en M. Mostert (red.), Reading Images and Texts: Medieval Images and Texts as Forms of Communication. Papers from the Third Utrecht Symposium on Medieval Literacy, Utrecht, 7-9 December 2000, Utrecht Studies in Medieval Literacy 8 (Studies in Medieval Literacy 8), Turnhout, 2005, pp. 445-455.

-Een serie artikelen over feesticonen in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken:

*Deel 1: Mulders, Esther M. ‘Vensters op de Hemel’, in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken 54 nr. 4 (19 februari 2005) pp. 10-11.

*Deel 2: Mulders, Esther M. ‘De ‘Anastasis’ Nederdaling en Verrijzenis’, in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken 54 nr. 6, (19 maart 2005) pp. 8-9.

*Deel 3: Mulders, Esther M. ‘Feestvieren zoals de engelen’, in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken  54 nr. 8, (29 april 2005) pp. 8-9.

*Deel 4: Mulders, Esther M. ‘Het vurige doopsel van de kerk’, in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken  54 nr. 9, (14 mei 2005) pp 8-9.

*Deel 5: Mulders, Esther M. ‘Iconen als wegwijzers’, in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken 54 nr. 14, (9 juli 2005) pp. 6-7.

*Deel 6: Mulders, Esther M. ‘Michael, de engel van de levensmoed’, in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken  54 nr. 17, (17 september 2005) pp. 6-7.

*Deel 7: Mulders, Esther M. ‘Er verscheen een groot licht in de grot’, in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken 54 nr. 24, (24 december 2005) pp. 6-8.

-Een serie artikelen over kerkgebouwen en koorbanken en een bijdrage aan een artikel over de rozetten in de Grote kerk te Dordrecht voor Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken:

*Deel 1: Mulders, Esther M. ‘Zitten op een schat van eeuwen’ (middeleeuwse koorbanken in Nederland), in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken 53 nr. 4, (14 februari 2004), pp. 8-9.

*Deel 2: Mulders, Esther M. ‘De Grote of Onze Lieve Vrouwe Kerk’ (de koorbanken van de Grote of Onze Lieve Vrouwe Kerk te Dordrecht), in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken  53 nr. 5, (28 februari 2004), pp. 8-9.

*Deel 3: Mulders, Esther M. ‘In de Janskerk’ (de Janskerk te Utrecht), in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken  53 nr. 7, (27 maart 2004) pp. 8-9.

*Deel 4: Kees Roos en Esther M. Mulders, ‘Rozetten van de Dordtse Dom’, in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken 53 nr. 8, (10 april 2004) pp. 6-7.

*Deel 5: Mulders, Esther M. ‘Zitterkens met grote oren’ (de kloosterkerk Ter Apel),  in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken  53 nr. 9, (24 april 2004) pp. 6-7.

*Deel 6: Mulders, Esther M. ‘Cunera's onverzettelijkheid’ (de Sint Cunerakerk te Rhenen), in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken  53 nr. 11, (22 mei 2004) pp. 6-7.

*Deel 7: Mulders, Esther M. ‘Samen op Weg in Ten Boer’ (de kloosterkerk Sint Benedictus te Ten Boer), in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken 53 nr. 13, (19 juni 2004) pp. 8-9.

*Deel 8: Mulders, Esther M. ‘Een robuust en veilig huis’ (de Sint Geertruida van Nijvel te Workum), in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken 53 nr. 15, (14 augustus 2004) pp.8-9.

*Deel 9: Mulders, Esther M. ‘Blijspel en klucht in de Bavo’ (de Sint Bavokerk te Haarlem), in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken  53 nr. 17, (11 september 2004) pp.8-9.

*Deel 10: Mulders, Esther M. ‘De Sint Calixtus van Grol’ (de Sint Calixtuskerk te Groenlo), in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken 53 nr. 19, (9 oktober 2004) pp. 8-9.

*Deel 11: Mulders, Esther M. ‘Bemoedigende beelden in de Sint Martinus’ (de Sint Martinuskerk te Bolsward), in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken 53 nr. 21, (6 november 2004) pp. 8-9. 

*Deel 12: Mulders, Esther M. ‘De huiskamer van Amsterdam’ (de Oude of Sint Nicolaaskerk te Amsterdam), in Woord & Dienst: tweewekelijks opiniërend magazine voor de SoW-kerken 53 nr. 23, (4 december 2004) pp. 8-9.

- Mulders, Esther M. ‘De Trierse Apocalyps: De Schoonheid van Eenvoud en Nederigheid’, in  Katholiek Nieuwsblad  20 nr. 24 (14 maart 2003) pp.12-13.

- Mulders, Esther M. ‘Franciscus Xaverius en de jezuiëten in Amsterdam’, in paaseditie Museumkr@nt 54 (2003). http://www.museumserver.nl/museumkrant/editie54/index6.htm

- Mulders, Esther M. ‘Omnia Vincit Amor: De Antieke Liefdesgod in de Middeleeuwen’, in Madoc: Tijdschrift over de Middeleeuwen, 13 nr. 2 (1999) pp. 66-75.

- Mulders, Esther M. ‘Tussen Ondeugd en Deugd’ in Kunstschrift, 42 nr. 2 (1998) pp. 16-19.

-Mariëlle Hageman en Esther Mulders, Catalogus Kunsthandel Jan Morsink Ikonen bij  verkoopexpositie Russische metaalikonen, 6 -20 augustus 1995 (met Mariëlle Hageman).

Interview:

Dubbelinterview samen met Madelon Simons door Marian Cousijn voor de Correspondent (5 februari 2016), Waarom jatwerk bij kunst hoorthttps://decorrespondent.nl/3992/Waarom-jatwerk-bij-kunst-hoort/519821385776-ffcf42f6, n.a.v. Artfest: de Copyrighteditie.

Lezingen:

-'Goede beelden, slechte beelden. De vormen en betekenissen in de christelijke kunst van voor het iconoclasme.' Over de fresco's in de Santa Maria Antiqua in Rome. Varialezing georganiseerd door de afdeling Nieuwgriekse taal en cultuur en Byzantinologie, UvA, 7 oktober 2016.

- 'De verbeelding van de antieke strijd van de psyche in twaalfde-eeuwse encyclopedische samenhang: De "Tuin der heerlijkheden" van Herrad, abdis van Hohenbourg en het kerkgebouw als woordeloze encyclopedie.' Gastlezing Rijksuniversiteit Groningen, 21 april 2015.

-‘Een Romeinse ekphrasis van het beeld de antieke Amor in de negende-eeuwse De Universo van Hrabanus Maurus?’ Gastlezing in de MA-reeks Medieval and Neolatin: Latin Literature After Antiquity, onderdeel van het Masterprogramma Classics and Ancient Civilizations, met als thema zowel formele ekphrases van kunstwerken als visualiserende beschrijvingen in het algemeen in Latijnse teksten van de late Oudheid tot ca. 1650, 27 november 2013.

-‘Van jager tot prooi. De verchristelijking van het antieke beeld van de liefde in het vroege christendom en zijn rol in de Psychomachia van Prudentius’, Mediëvistenmiddag, UvA, 13 november 2013.

-‘De overlevering van het beeld van de antieke aardse liefde in het vroeg-christelijke denken’. Gastlezing in de MA–reeks Eros en vriendschap in de Oudheid, georganiseerd door het Amsterdam Center for Ancient Studies and Archaeology (samenwerkingsverband Klassieken UvA en VU), 24 mei 2013.

- 'De verbeelding van de antieke strijd van de psyche in twaalfde-eeuwse encyclopedische samenhang: De "Tuin der heerlijkheden" van Herrad, abdis van Hohenbourg en het kerkgebouw als woordeloze encyclopedie.' Gastlezing afdeling Geschiedenis Rijksuniversiteit Groningen, 12 december 2011. 

- ‘De Liefde vergaat niet’. Voorjaarslezing georganiseerd door N.A.G.K.S. UvA, 14 april 2010.

-‘Symbolisch denken en ervaren in relatie tot abstractie. Byzantijnse kunst bezien vanuit antieke bronnen en vanuit de ideologie waarbinnen zij functioneerde’. Varialezing georganiseerd door de afdeling Nieuw-Griekse taal en cultuur en Byzantinologie, UvA, 12 december 2008.

-‘Images of Eros in a Medieval Setting’. Gastlezing in de reeks Medieval Love, Afdeling Geschiedenis, Rijksuniversiteit Groningen, 5 november 2008. 

-‘Mythological Images in a Christian Encyclopaedic Setting. Images of the  ancient god of love: Etymologiae, De Universo, Hortus Deliciarum’. Symposium The Limits of learning, derde workshop van het NWO–internationaliseringsproject Storehouses of Wholesome Learning: Accumulation and Dissemination of Encyclopaedic Knowledge in the Early Middle Ages, Leeuwarden, 27 juni-1 juli 2007. 

-‘The Ambiguity of Love: The Medieval Fortunes of Amor and the Expression of Conflicting Emotions’. International Medieval Congress of the European Middle Ages, georganiseerd door het Institute of Medieval Studies, University of Leeds, Leeds, 10-13 juli 2006. 

-‘Omnia vincit Amor. De antieke god Amor in middeleeuws–christelijke context (ca. 200 – ca. 1300)’. Lezing georganiseerd door Forum Middeleeuwen Amsterdam, UvA, 13 maart 2006.

-‘Middeleeuwse Verschijningsvormen van Amor’. Lezing georganiseerd door de afdeling Kunstgeschiedenis van de Middeleeuwen van de Universiteit van Amsterdam, 12 december 2002.

-‘Medieval Manifestations of Eros’. Congres Manuscripts in Transition. Tradition and Creative Recycling, georganiseerd door Het Centrum voor de Studie van de Vlaamse Primitieven en Het Centrum van Middeleeuwse Studies van de Katholieke Universiteit van Leuven i.s.m. De Koninklijke Bibliotheek van België te Brussel en het Musée d'art religieux et d'art mosan te Luik, Brussel, 5-9 november 2002.

-The Ambiguity of Eros’ lezing op symposium Reading Images and Texts: Medieval Images and Texts as Forms of Communication. Third Utrecht Symposium on Medieval Literacy, te Utrecht, georganiseerd door het Pionierproject Verschriftelijking, Rijksuniversiteit Utrecht, 7-9 december 2000.

 

2015

  • Mulders, E. M. (2015). Herod Antipas: Visual Arts. In D. Allison, & C. Helmer (Eds.), The Encyclopedia of the Bible and its Reception, vol 11: Halah-Hizquni. (pp. 918-920). Berlijn: De Gruyter. [details]
  • Mulders, E. M. (2015). Herod the Great: Visual Arts. In D. Allison, & C. Helmer (Eds.), The Encyclopedia of the Bible and its Reception, vol 11: Halah-Hizquni. (pp. 932-934). Berlijn: De Gruyter. [details]
  • van Henten, J. W., & Mulders, E. M. (2015). Hannah and her Seven Sons: II Visual Art. In C. Helmer (Ed.), The Encyclopedia of the Bible and its Reception. - Vol. 11. (pp. 248-251). Berlin: De Gruyter. [details]

2013

  • Mulders, E. (2013). The Dynamics of the Image of Love: the Ancient God of Love in a Christian Encyclopaedic Setting. Mediaevalia Groningana, N.S., 19, 43-61. [details] [PDF]

2006

  • Mulders, E. M. (2006). Medieval Manifestations of Eros. The Ancient God of Love in a Christian Setting. In G. Claassens and W. Verbeke (Ed.), Medieval Manuscripts in Transition. Tradition and Creative Recycling.. (pp. 19-40). (Mediaevalia Lovaniensia; No. Series I, Studia XXXVI). Leuven: Leuven University Press. [details]

2005

  • Mulders, E. M. (2005). The Ambiguity of Eros: An Image of the Antique God of Love in a Christian Encyclopaedia. In M. Hageman en M. Mostert (Ed.), Reading Images and Texts: Medieval Images and Texts as Forms of Communication. Papers from the Third Utrecht Symposium on Medieval Literacy (Studies in Medieval Literacy 8), Utrecht, 7-9 December 2000.. (Vol. 8, pp. 445-455). Turnhout: Brepols. [details]

2013

  • Mulders, E. M. (2013). ‘Omnia vincit amor’: Het antieke beeld van de aardse liefde in middeleeuws-encyclopedische context (ca. 200 - ca. 1300) [details / files]

Spreker

  • Mulders, E.M. (speaker) (13-11-2013): Van jager tot prooi. De verchristelijking van het antieke beeld van de liefde in het vroege christendom en zijn rol in de Psychomachia van Prudentius, Mediëvistenmiddag, Universiteit van Amsterdam.
  • Mulders, E.M. (speaker) (24-5-2013): De overlevering van het beeld van de antieke aardse liefde in het vroeg-christelijke denken, gastlezing in de MA–reeks Eros en vriendschap in de Oudheid, georganiseerd door het Amsterdam Center for Ancient Studies and Archaeology, Universiteit van Amsterdam.
  • Mulders, E.M. (speaker) (27-11-2013): Een Romeinse ekphrasis van het beeld de antieke Amor in de negende-eeuwse De Universo van Hrabanus Maurus?, gastlezing in de MA-reeks Medieval and Neolatin: Latin Literature After Antiquity., Universiteit van Amsterdam.
  • Mulders, E.M. (speaker) (12-12-2011): 'De verbeelding van de antieke strijd van de psyche in twaalfde-eeuwse encyclopedische samenhang: De "Tuin der heerlijkheden" van Herrad, abdis van Hohenbourg en het kerkgebouw als woordeloze encyclopedie, gastlezing, Rijksuniversiteit Groningen, Geschiedenis.
  • Mulders, E.M. (speaker) (14-4-2010): De liefde vergaat niet, gastlezing N.A.G.K.S., Universiteit van Amsterdam.
  • Mulders, E.M. (speaker) (12-12-2008): Symbolisch denken en ervaren in relatie tot abstractie. Byzantijnse kunst bezien vanuit antieke bronnen en vanuit de ideologie waarbinnen zij functioneerde, Varialezing georganiseerd door de afdeling Nieuw-Griekse taal en cultuur en Byzantinologie, Universiteit van Amsterdam.
  • Mulders, E.M. (speaker) (5-11-2008): Images of Eros in a Medieval Setting, Geschiedenis, gastlezing in de reeks 'Medieval Love', Rijksuniversiteit Groningen.
  • Mulders, E.M. (speaker) (30-6-2007): Mythological Images in a Christian Encyclopaedic Setting. Images of the ancient god of love: Etymologiae, De Universo, Hortus Deliciarum, NWO–internationaliseringsproject 'Storehouses of Wholesome Learning: Accumulation and Dissemination of Encyclopaedic Knowledge in the Early Middle Ages', Leeuwarden, 27 juni-1 juli 2007, Symposium 'The Limits of learning'.
  • Mulders, E.M. (speaker) (12-6-2006): The Ambiguity of Love: The Medieval Fortunes of Amor and the Expression of Conflicting Emotions, International Medieval Congress of the European Middle Ages, georganiseerd door het Institute of Medieval Studies, University of Leeds, Leeds, 10-13 juli 2006.
  • Mulders, E.M. (speaker) (13-3-2006): Middeleeuwse verschijningsvormen van Amor, lezing georganiseerd door Forum Middeleeuwen Amsterdam, Universiteit van Amsterdam.
  • Mulders, E.M. (speaker) (6-11-2002): Medieval Manifestations of Eros, i.s.m. De Koninklijke Bibliotheek van België te Brussel en het Musée d'art religieux et d'art mosan te Luik, Brussel, 5-9 november 2002, Congres 'Manuscripts in Transition. Tradition and Creative recycling' georganiseerd door Het Centrum voor de Studie van de Vlaamse Primitieven en het Centrum van Middeleeuwse Studies van de Katholieke Universiteit van Leuven.
  • Mulders, E.M. (speaker) (8-12-2000): The Ambiguity of Eros, georganiseerd door het Pionierproject Verschriftelijking, Rijksuniversiteit Utrecht, 7-9 december 2000, lezing op symposium Reading Images and Texts: Medieval Images and Texts as Forms of Communication. Third Utrecht Symposium on Medieval Literacy.
This list of publications is extracted from the UvA-Current Research Information System. Questions? Ask the library or the Pure staff of your faculty / institute. Log in to Pure to edit your publications.
  • Stichting 'De Gijselaar-Hintzenfonds'
    Ambtelijk Secretaris

contactgegevens bewerken bewerk tabbladen