dhr. dr. B. (Bram) van Oostveldt


  • Faculteit der Geesteswetenschappen
    Theaterwetenschap
  • Bezoekadres
    Universiteitstheater
    Nieuwe Doelenstraat 16-18  Amsterdam
  • Postadres:
    Nieuwe Doelenstraat  16-18
    1012 CP  Amsterdam
  • B.vanOostveldt@uva.nl
    T: 0205252289

2016

  • van Oostveldt, B., & Bussels, S. (2016). Introduction: The Sublime and Seventeenth-Century Netherlandish Art. Journal of Historians of Netherlandish Art, 8(2), 1-15. DOI: 10.5092/jhna.2016.8.2.1 [details] [PDF]
  • van Oostveldt, B., & Bussels, S. P. M. (Eds.) (2016). The Sublime and Seventeenth-Century Netherlandish Art. Journal of Historians of Netherlandish Art, 8(2). [details]
  • van Oostveldt, B., Bussels, S. M. P., & Jansen, W. (Eds.) (2016). The Sublime in Early Modern Theories of Art, Architecture and Music. Lias, 43(2), 191-296. [details]
  • van Oostveldt, B., Bussels, S., & Jansen, W. (2016). Introduction: The Longinian Sublime in Early Seventeenth-Century Theories of Art and Literature. Lias, 43(2), 191-199. [details]

2014

  • Bussels, S., & van Oostveldt, B. (2014). Re-enacting a Scrutinised Past at the Antwerp World Exhibition of 1894. Forum Modernes Theater, 26(1-2), 21-42. DOI: 10.1353/fmt.2011.0014 [details]

2012

  • van Oostveldt, B. (2012). Spectatorship and Involvement in Gluck’s Iphigénie en Tauride. In B. Forment (Ed.), (Dis)embodying myths in Ancien Régime opera: multidisciplinary perspectives. (pp. 139-153). Leuven: Leuven University Press. [details]
  • van Oostveldt, B., & Bussels, S. (2012). De Antwerpse wereldtentoonstelling van 1894 als ambigu spektakel van de moderniteit. Tijdschrift voor Geschiedenis, 125(1), 4-19. [details]
  • Bussels, S., & van Oostveldt, B. (2012). "One never sees monsters without experiencing emotion": Le merveillieux and the Sublime in Theories on French Performing Arts (1650-1750). In C. van Eck, S. Bussels, M. Delbeke, & J. Pieters (Eds.), Translations of the sublime: the early modern reception and dissemination of Longinus' 'Peri hupsous' in rhetoric, the visual arts, architecture and the theatre. (pp. 139-161). (Intersections; No. 24). Leiden: Brill. DOI: 10.1163/9789004234338_009 [details]
  • Bussels, S., & van Oostveldt, B. (2012). Wij zijn geen Crapuul! Jacob Kats’ strijd als vroegsocialistisch theatermaker, redenaar en journalist. Brood & rozen: tijdschrift voor de geschiedenis van sociale bewegingen, 2012(4), 28-47. [details]

2011

  • van Oostveldt, B. (2011). Ut pictura Hortus / Ut theatrum hortus: Theatricality and French Picturesque Garden Theory (1771-1795). In C. van Eck, & S. Bussels (Eds.), Theatricality in early modern art and architecture. (pp. 164-177). (Art history book series; No. 7). Chichester [etc.]: Wiley-Blackwell. [details]
  • Bussels, S., & van Oostveldt, B. (2011). 'Vlecht den Gentschen zoon een duurzame eerekroon!’ De inhuldiging van Lieven Bauwens’ standbeeld en de beeldconstructie van een vaderlijke arbeidersvriend. Brood & rozen: tijdschrift voor de geschiedenis van sociale bewegingen, 2011(1), 5-32. [details]

2010

  • van Oostveldt, B. (2010). Ut pictura hortus/ut theatrum hortus: Theatricality and French Picturesque Garden Theory (1771-95). Art History, 33(2), 364-377. DOI: 10.1111/j.1467-8365.2009.00749.x [details]

2008

  • Van Oostveldt, B., & Bussels, S. (2008). How to perform the polis? Tragedy as the locus of deception. In A. Cools, T. Crombez, R. Slegers, & J. Taels (Eds.), The locus of tragedy. (pp. 29-44). (Studies in contemporary phenomenology; No. 1). Leiden: Brill. [details]

2015

  • van Oostveldt, B. (2015). De Verlichting en het theater, paradoxale verhoudingen. In T. Crombez, J. Koopmans, F. Peeters, L. van den Dries, & K. Vanhaesebrouck (Eds.), Theater: een westerse geschiedenis. (pp. 163-178). Leuven: LannooCampus. [details] [PDF]
  • Bussels, S., & van Oostveldt, B. (2015). Steden ensceneren macht: Politiek en spektakel in de vroeg moderne tijd. In T. Crombez, J. Koopmans, F. Peeters, L. van den Dries, & K. Vanhaesebrouck (Eds.), Theater: Een Westerse geschiedenis. (pp. 156-162, 334). Leuven: Lannoo Campus. [details]

2013

  • van Oostveldt, B. (2013). Tranen om het alledaagse. Diderot en het verlangen naar natuurlijkheid in het Brusselse theaterleven in de achttiende eeuw. Hilversum: Uitgeverij Verloren. [details]

2007

  • van Oostveldt, B. (2007). Historical Experience and the French Revolution in late 18th and early 19th Century Performance. Theater Topics, 3, 126-129. [details]
  • van Oostveldt, B., & Bussels, S. (2007). Vreemde schurken op het toneel: de secularisering van het Ottomaanse schrikbeeld en het 'Gouvernementaliteitsbegrip'' in Vroegmoderne spektakels uit de Zuidelijke Nederlanden. Tijdschrift voor Geschiedenis, 120(2), 192-207. [details]
This list of publications is extracted from the UvA-Current Research Information System. Questions? Ask the library or the Pure staff of your faculty / institute. Log in to Pure to edit your publications.
  • Geen nevenwerkzaamheden

contactgegevens bewerken bewerk tabbladen