Pedagogische en Onderwijswetenschappen

Ontwikkeling, onderwijs en biologische- en omgevingsfactoren

Medewerkers Pedagogische & Onderwijswetenschappen participeren in het College of Child Development and Education (bacheloronderwijs), de Graduate School of Child Development and Education (masterprogramma's) en in het Research Institute of Child Development and Education.

Pedagogiek en Onderwijskunde

Onderzoek

Onderzoek is georganiseerd in twee onderzoeksprogramma's (die onderdeel zijn van het Research Institute of Child Development and Education):

  1. Ontwikkeling van het kind: over de cognitieve, sociaal-emotionele  en biologische ontwikkeling van kinderen en adolescenten en de invloed van omgevingsfactoren en interventies op ontwikkeling en gedrag
  2. Onderwijs: over leerpraktijken, leerstoornissen, instructies, en de effecten van persoonlijke kenmerken, specifieke onderwijs interventies en omgevingsfactoren op het verkrijgen en ontwikkelen van cognitieve en sociaal-emotionele vaardigheden.

Zwaartepunt Yield

Onderzoek in het zwaartepunt van de discipline richt zich op onderzoek naar de biologische- en omgevingsfactoren op de menselijke ontwikkeling tussen babytijd en volwassenheid.

Onderwijs

De Universiteit van Amsterdam biedt diverse bachelors en masters in Pedagogische en Onderwijswetenschappen. Hieronder vallen ook de Universitaire Pabo van Amsterdam en de lerarenopleidingen.

Bacheloronderwijs

Masteronderwijs

Research masteropleiding

Lerarenopleiding (Master)

Open UvA colleges

Contact

Roeterseilandcampus - gebouw D
Nieuwe Achtergracht 127
1018 WS Amsterdam
Telefoon: +31 20 525 1201
Email: secretariaat-POW-fmg@uva.nl

Locatie

  • Roeterseilandcampus - gebouw B/C/D (ingang D)

    Nieuwe Achtergracht 127 | 1018 WS Amsterdam
    Receptie B: 525 5340 Receptie C: 525 5470

    Ga naar detailpagina
  • mw. prof. dr. M.L.L. (Monique) Volman

    Afdelingsvoorzitter

    M.L.L.Volman@uva.nl | T: 0205251526

    Ga naar detailpagina

Wetenschappelijke staf

Gepubliceerd door  Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen

4 januari 2019