Wetenschappers van de UvA Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica verschijnen regelmatig op radio, tv of internet om met hun expertise het nieuws van de dag te duiden. In deze rubriek een overzicht van de mediaoptredens en artikelen.

Hoe vind je een alien?

Sterrenkundige Lucas Ellerbroek gaf college bij de Universiteit van Nederland over hoe je aliens kunt vinden.

Start oceaanexpeditie volop in het nieuws

Petra Visser en Corina Brussaard in diverse media over de NICO-oceaanexpeditie.

Computermodel legt taalleermechanismen bloot

Raquel Garrido Alhama in Kennislink over haar promotieonderzoek naar de mechanismen die een rol spelen bij het leren van taal.

‘Ik jaag op het onbekende deeltje’

Een interview met Moniek Tromp voor Kennislink na het winnen van de Athenaprijs voor excellente vrouwelijke onderzoekers in de chemie.

Bemande missie naar de maan

Sterrenkundige Lucas Ellerbroek gaf voor de NOS reactie op de plannen van president Trump voor een bemande missie naar de maan.

Minigolf bevestigde Einsteins gelijk

Sterrenkundige Ralph Wijers in het Reformatorisch Dagblad over de karakteristieken van zwarte gaten.

De dreiging van quantumcomputers

Christian Schaffner in een artikel op Tweakers.net over de dreiging van quantumcomputers.