FNWI-wetenschappers verschijnen regelmatig op radio, tv of internet om met hun expertise het nieuws van de dag te duiden. In deze rubriek een overzicht van de mediaoptredens en artikelen.

Interview Henkjan Honing

In Trouw een interview met de hoogleraar Muziekcognitie over zijn loopbaan in de wetenschap.

Winterbestemming trekvogels niet in genen

Wouter Vansteelant in het Parool over zijn onderzoek naar de migratie van jonge landtrekvogels.

Studenten ontdekken lek in BlackBoard

Studenten System & Network Engineering Auke Zwaan en Bram ter Borch ontdekten datalek in BlackBoard tijdens hun onderzoek naar de beveiliging.

'Made in Holland' zonnepanelen

Hoogleraar Wim Sinke bij de NOS over de opmars van zonne-energie in Nederland.

Wat hoorden we voor het eerst knetterhard uit het heelal op 14 september 2015?

Natuurkundige Stan Bentvelsen geeft bij de Universiteit van Nederland een college over zwaartekrachtgolven in het heelal.

Opening Anna's tuin en ruigte

20 mei werd Anna's tuin en ruigte feestelijk geopend. Het Parool schreef meerdere artikelen over het natuurlab.

Nuttig CO

Gert-Jan Gruter, hoogleraar industriële duurzame chemie, in een artikel van Kennislink over het gebruiken van CO2  voor het maken van hoogwaardige producten.

Hoe vuurwerk werkt

Moniek Tromp was te zien in kinderprogramma De Proefkeuken over hoe vuurwerk werkt.

DNA-fingerprinting toont hoe malaria zich schuilhoudt voor immuunsysteem

Yael Artzy-Randrup (IBED) en collega's ontdekten met DNA fingerprinting hoe malaria zich schuilhoudt voor immuunsysteem.

Zwaartekracht-financiering van het Quantum Software consortium

Hoogleraar Harry Buhrman over toekenning Zwaartekracht financiering voor het Quantum Software consortium.

Beerdiertjes onder de microscoop

Wekelijks een opmerkelijk wetenschappelijk beeld in de Volkskrant. Dit keer van IBED medewerker Jan van Arkel die microscopisch kleine beerdiertjes heeft gefotografeerd.