UvA Kameractie

voor studenten die op minimaal 40 km van Amsterdam CS wonen

Wat is de UvA Kameractie?

De UvA Kameractie is een voorrangsregeling voor eerstejaars bachelorsstudenten die net van de middelbare school komen en niet in de omgeving van Amsterdam wonen. Hoewel de UvA Kameractie geen garantie geeft op het vinden van een kamer, kun je met je deelname de kans op een kamer in Amsterdam vergroten.

Wie komt er in aanmerking voor deelname aan de UvA Kameractie?

Om in aanmerking te komen voor de UvA Kameractie moet je aan de volgende vier voorwaarden voldoen:

• Je woont minimaal 40 kilometer van Amsterdam (Centraal Station). Dit wordt bepaald aan de hand van jouw postcode (zie de pdf hieronder).
  • Je gaat direct na de middelbare school aan de UvA studeren.
  • Je hebt je vóór 1 mei ingeschreven voor een bacheloropleiding aan de UvA.
  • Je bent in bezit van een Nederlands paspoort.
uva.nl/kameractie

Als je binnen een straal van 40 kilometer van Amsterdam CS woont, heb je geen recht op deelname. De lijst met uitgesloten postcodes vind je hierboven.

Let op: hierbij zijn geen uitzonderingen mogelijk, deze lijst is bindend.

Hoe kan ik meedoen met de UvA Kameractie?

1. Als je aan de gestelde voorwaarden voldoet, nodigt de UvA je automatisch uit om je aan te melden voor de UvA Kameractie. Deze uitnodiging wordt eind mei per e-mail verstuurd naar het in Studielink bekende e-mailadres.
  2. Nadat je de deelname aan de UvA Kameractie hebt bevestigd via het deelnameformulier, wordt de voorrang automatisch geactiveerd in je account bij StudentenwoningwebLet op: je dient je deelname uiterlijk 31 augustus 2023 te bevestigen.
  3. Om gebruik te kunnen maken van de UvA Kameractie en te reageren op beschikbare woonruimtes is een inschrijving bij Studentenwoningweb verplicht. Het is daarom raadzaam om je zo snel mogelijk in te schrijven bij Studentenwoningweb, omdat de inschrijftijd mede bepalend is voor de toewijzing van kamers. Daarnaast adviseren we om regelmatig te reageren op de genoemde kamers (zie hieronder) via Studentenwoningweb, zodat je de kans op een kamer vergroot.

Let op: de voorrang via de UvA Kameractie is maximaal 1 jaar geldig en vervalt per juni van het aankomende jaar.

Geeft de UvA Kameractie voorrang op alle beschikbare woonruimtes in Amsterdam?

Bij deelname aan de UvA Kameractie krijg je enkel bij een beperkt aantal woonruimtes voorrang op de overige studenten. De voorrangsregeling wordt alleen gebruikt als je op woonruimtes in de volgende complexen reageert.

2023-2024

Het onderstaande overzicht aan beschikbare kamers en woningen is voor 2023-2024.

Kamers

• Rode Kruislaan (Diemen) - met eigen douche/toilet en een gemeenschappelijke keuken
    Huur (2023): ca. € 465
    Aantal kamers per afdeling: 5 (totaal 633 eenheden)

• H. Cleyndertweg (Noord) - met eigen douche/toilet en een gemeenschappelijke keuken
    Huur (2023): ca. € 425
    Aantal kamers per afdeling: 13 (totaal 342 eenheden)

• Meer en Vaart (West) - met eigen douche/toilet en een gemeenschappelijke keuken
    Huur (2023): ca. € 450
    Aantal kamers per afdeling: 13 (totaal 398 eenheden)

• Soesterberghof (Zuidoost) - met gedeelde douche/toilet en keuken
    Huur (2023): ca. € 375
    Aantal kamers per afdeling: 3 tot 6 (totaal 39 eenheden)

Woningen

• Zuiderzeeweg (Amsterdam - Zeeburg) - met eigen douche/toilet en keuken
    Huur (2023) ca. € 475
    Aantal woningen: 400

Praktische informatie

1. De getoonde huurprijzen zijn inclusief energiekosten en water en tv. Op alle eenheden behalve Soesterberghof is internet aanwezig.
  2. Voor sommige woningen en kamers kunnen huurders vanaf 18 jaar bovendien huurtoeslag aanvragen.
  3. Alle kamers hebben een oppervlakte van ca. 16m2. De zelfstandige woningen hebben een oppervlakte van ca. 26m2.
  4. Je hebt in de bovenstaande complexen (behalve Soesterberghof) eveneens altijd de beschikking over een eigen douche en toilet.
  5. Bij de kamers zijn de keukens voor gemeenschappelijk gebruik.
  6. Alle complexen (behalve Soesterberghof) hebben een internetaansluiting via glasvezel.
  7. Jaarlijks worden per 1 juli de huurprijzen verhoogd en worden de servicekosten afgerekend.

Overige vragen?

Heb je een vraag over de UvA Kameractie, stel deze dan via de Digitale Student Service Desk van de UvA.