‘Wat ik nodig heb, is een compagnon. Wat ik nodig heb, is de nabijheid van een mens die denkt zoals ik, iemand die borg kan staan voor de innerlijke wereld waarvan ik het bestaan postuleer.’
slcahier17

Bruno Schulz (1892-1942) werd geboren in Galicië, in het westelijk deel van het huidige Oekraïne, waar hij het grootste deel van zijn leven woonde. Hij geldt als een van de belangrijkste Poolse prozaschrijvers van de 20e eeuw. Daarnaast was hij een begaafd graficus. Zijn brieven zijn niet eerder in het Nederlands verschenen.

Samenstelling, redactie en inleiding: Kris Van Heuckelom en André Roosen. De brieven werden vertaald door: Joke Bossens, Dieter De Bruyn, Kwinten Van Gestel, Filip Hamakers, Kris Van Heuckelom, Paul Hulsenboom, Maia Van Langendonck, Marysia Linkowski, Sara Nyssen en Anna Schouws.

Brieven van Bruno Schulz

• Samenstelling, redactie en inleiding: Kris Van Heuckelom en André Roosen. Slavische Cahiers 28
  • Pegasus & Stichting Slavische Literatuur, Amsterdam 2017
  • ISBN 9789061434290