Docenten Grieks en Latijn in het voortgezet onderwijs hebben een specifieke kennis van de Griekse en Latijnse taalsystemen. Ze weten bijvoorbeeld dat het Grieks en Latijn naamvallen hebben en dat de meeste leerlingen niet gewend zijn aan dit verschijnsel. Ze spelen in hun lessen over die naamvallen daarop in. Deze specifieke kennis is de vakdidactische kennis van docenten Grieks en Latijn.
Taalverwerving en taalbeschouwing Grieks en Latijn

Taalverwerving en taalbeschouwing Grieks en Latijn: vakdidactische kennis is een handreiking voor alle docenten GTC en LTC die systematisch willen nadenken over hun vakdidactische kennis op het gebied van taalverwerving en de rol van grammatica daarbinnen. Het boek biedt wetenschappelijke achtergronden en een praktische checklist waarmee taaldocenten hun grammaticalessen goed geïnformeerd kunnen ontwerpen.

Taalverwerving en taalbeschouwing Grieks en Latijn

• Suzanne Adema