Bachelor Business Analytics
New Business, New Bachelor

Hoe kunnen we voorspellen welk product onze klanten straks zullen kopen? Hoe kunnen we binnen onze online activiteiten fraude opsporen? Wat kunnen we doen om ons productieproces efficiënter te maken?

In onze nieuwe bachelor Business Analytics leer je o.a. met vakken op het gebied van kunstmatige intelligentie, wiskunde, bedrijfseconomie en machine learning het antwoord te vinden op dit soort vragen, om zo bedrijfsresultaten te verbeteren.
Met een bachelor Business Analytics op zak zitten bedrijven straks om je te springen!

Wat is Business Analytics?

Ontdek wat de bachelor Business Analytics inhoudt en waarom dit het vakgebied van de toekomst is.

Wat leer je in de bachelor Business Analytics?

Het afgelopen decennium is de hoeveelheid data explosief gegroeid, door internet, e-commercediensten en social media. Als toekomstig data/business analist bekijk je hoe organisaties en bedrijven opereren. Je onderzoekt en analyseert (big) data, interpreteert ze, doet aanbevelingen en helpt bij de ontwikkeling en uitvoering van verbeteringen. De bachelor Business Analytics is daarom gericht op drie belangrijke studiegebieden: Analytics (o.a. wiskunde, statistiek, econometrie), (Bedrijfs)economie (o.a. accountancy, finance, marketing) en Computer Science (o.a. programmeren, kunstmatige intelligentie/AI, algoritmen).

Copyright: Arnaud Mooij
Bedrijven hebben behoefte aan professionals die met datasciencetechnieken processen binnen hun organisatie kunnen verbeteren Hans Amman, programmadirecteur bachelor Business Analytics

Wat kun je worden?

Steeds meer bedrijven zijn op zoek naar kennis over het verwerken van big data. Met je BSc Business Analytics beschik je over een unieke combinatie van kennis en vaardigheden die je zeer gewild maakt bij toekomstige werkgevers. Je kunt ook doorstuderen en een master volgen. Met een verdere specialisatie vergroot je je kansen op de arbeidsmarkt.

Afgestudeerden van de UvA op het gebied van business analytics en data science werken onder andere als Big Data Analist bij KLM, Data Scientist bij ING of Adviseur Data-Analyse bij Ernst & Young.