Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.

Met de komst van sociale media is het vakgebied marketing definitief veranderd, voor bedrijven én voor wetenschappers. De context waarin bedrijven opereren is complexer geworden.

Kerngegevens van evenement Sociale media zet vakgebied marketing op de kop
Datum 8 februari 2013
Tijd 16:00
Locatie Aula - Oude Lutherse kerk
mw. prof. dr. Willemijn (WM) van Dolen, hoogleraar FEB Marketing

In een tocht langs Facebookdepressie, Facebooktherapie, verlies van controle, toename van transparantie, monitoring, participatie en big data bespreekt Willemijn van Dolen tijdens haar oratie de veranderingen en werpt een blik op de toekomst.

Bedrijven worden geconfronteerd met nieuw consumentengedrag: de consument bezingt zijn ervaring met een bedrijf en post een clip hiervan op YouTube, huilt om het niveau van dienstverlening en tweet hierover, of lacht om een campagne en waardeert hem met een like.

Van Dolen stelt dat dit nieuwe gedrag voor bedrijven tot minder controle en meer transparantie leidt. Daarnaast ontstaan nieuwe marketingmogelijkheden voor bedrijven, waarvan de effectiviteit nog niet bewezen is. Tot slot groeit het gebruik van sociale media exponentieel waardoor een stortvloed van data op bedrijven afkomt. Wat kunnen bedrijven in deze complexe omgeving doen?

Sociale media veranderen ook de marketingwetenschap. Ze beïnvloeden niet alleen wat wetenschappers onderzoeken maar ook hoe ze dat doen. Er komen nieuwe onderzoeksvragen en tevens nieuwe methoden en nieuwe databronnen. Van Dolen bekijkt tijdens haar oratie wat dit betekent voor de wetenschap.

 

Mw. W. van Dolen, hoogleraar Marketing: Zing, Post, Huil, Tweet, Lach Like en Verwonder.

Aula - Oude Lutherse kerk

Singel 411
1012 XM Amsterdam

Deelname

Toegang vrij