Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.

Meer dan nu het geval is, kan ICT een rol spelen in een eigentijds curriculum binnen het basis- en voortgezet onderwijs. ICT kan deze rol echter uitsluitend spelen als docenten en scholen samen optrekken met de technologie en actief betrokken zijn bij het ontwerp van het eigen curriculum. Dat stelt Joke Voogt in haar oratie.

Kerngegevens van evenement ICT in onderwijs geen gelopen race
Datum 21 november 2014
Tijd 16:00
Locatie Aula - Oude Lutherse kerk
Ruimte Locatie
mw. prof. dr. Joke Voogt, medewerker FMG, hoogleraar ICT & Curriculum
Foto: Jeroen Oerlemans

Recente rapporten van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid en de Onderwijsraad pleiten voor een herijking van het curriculum in het basis- en voortgezet onderwijs. Hierbij gaat het niet alleen om andere doelen, zoals een groter accent op vaardigheden voor de toekomst, maar ook om een curriculum dat maatwerk biedt voor de diversiteit aan talent en gepersonaliseerd leren. Dit is niet nieuw: vanaf het moment dat de eerste computers de school binnenkwamen halverwege de jaren tachtig, waren er soortgelijke verwachtingen ten aanzien van ICT. Dertig jaar later is de implementatie van ICT in het onderwijs nog steeds geen gelopen race. Voogt stelt dat er inmiddels wel een beter begrip is ontstaan over welke factoren ertoe doen op het niveau van docenten en school.

Mw. prof. dr. J.M. Voogt, bijzonder hoogleraar ICT & Curriculum: Curriculum en ICT – It Takes Two to Tango.

Aula - Oude Lutherse kerk

Ruimte Locatie

Singel 411
1012 XM Amsterdam

Deelname

Toegang vrij