Hoe kunnen musea relevanter en inclusiever worden? Deze vraag vormt het vertrekpunt in de oratie van Margriet Schavemaker.
Kerngegevens van evenement Hoe kunnen musea relevanter en inclusiever worden?
26 september 2019
Schavemaker, Margriet, hoogleraar FGw, Media en kunst in de museale praktijk
Margriet Schavemaker (foto: Dirk Gillissen)

Aan de hand van toongevende tentoonstellingen en museale programma’s uit binnen- en buitenland en haar visie op de rol van stadsmusea - in het bijzonder het Amsterdam Museum - werkt Schavemakers verhaal toe naar een geëngageerd betoog waarin musea worden opgeroepen om zich middels hedendaagse kunst en een kritische inzet van media opnieuw uit te vinden.

Schavemaker bekleedt de leerstoel Media en kunst in de museale praktijk, die een samenwerking is met het Amsterdam Museum, sinds 1 september 2018. Sinds 1 maart 2019 is zij tevens artistiek directeur van het Amsterdam Museum

Mw. dr. M. Schavemaker, hoogleraar Media en kunst in de museale praktijk: Gekleurde verhalen. Media en kunst in de museale praktijk.

Deelname

Toegang vrij