Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.

Marlene Vock onderzocht hoe consumenten reageren op samenwerking tussen bedrijven en non-profitorganisaties. Als consumenten het gevoel hebben dat ze zelf persoonlijk voordeel kunnen behalen uit de samenwerking, kan dit ook een positieve impact hebben op het bedrijfsresultaat, blijkt uit haar studie.

Kerngegevens van evenement Samenwerking bedrijf en non-profitorganisatie niet alleen goed voor goede doel
Datum 14 december 2011
Tijd 13:00 -13:00
Locatie Agnietenkapel

Bedrijven worden zich steeds meer bewust van hun maatschappelijke verantwoordelijkheid en werken daarom samen met non-profitorganisaties. Marlene Vock onderzocht hoe consumenten op deze samenwerkingsverbanden reageren. Uit haar resultaten blijkt dat als consumenten het gevoel hebben dat ze zelf persoonlijk voordeel kunnen behalen uit de samenwerking, dit ook een positieve impact kan hebben op het bedrijfsresultaat. Klanten kunnen bijvoorbeeld baat hebben bij de nieuwe vaardigheden die medewerkers leren door samen te werken met een non-profitorganisatie. Zij zijn vervolgens eerder bereid om ook in de toekomst hun aankopen bij het bedrijf te doen, of om anderen positieve dingen te vertellen over het bedrijf. Dit effect wordt versterkt als consumenten het gevoel hebben dat het bedrijf en de non-profitorganisatie goed bij elkaar aansluiten. Er kan zo een situatie ontstaan waarbij het goede doel, het bedrijf én de consument voordeel hebben. Het is dan ook belangrijk dat consumenten weten dat samenwerking tussen een bedrijf en non-profitorganisatie persoonlijk voordeel op kan leveren, zo stelt Vock.

Agnietenkapel

Oudezijds Voorburgwal 229 - 231
1012 EZ Amsterdam

Deelname

Toegang vrij

Mw. M. Vock