Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.

Mark Boukes bestudeert of en hoe 'soft news' en infotainment de vorming van de publieke opinie beïnvloeden. Hij bekijkt welke effecten de drie meest prominente vormen van entertainment-georiënteerde nieuwsvormen hebben op politieke attitudes: nieuws dat op een 'human interest'-manier wordt geframed, opiniërend nieuws dat expliciet de mening van de journalist naar voren brengt, en satire als het meest opvallende voorbeeld van entertainmentprogramma’s waarin politieke onderwerpen aan bod komen.

Kerngegevens van evenement Invloed van ‘soft news’ en infotainment op publieke opinie
Datum 22 januari 2015
Tijd 10:00
Locatie Agnietenkapel
Ruimte Locatie

Dhr. M. Boukes: Spicing Up Politics: How Soft News and Infotainment Form Political Attitudes. Promotor is prof. dr. C.H. de Vreese. Copromotoren zijn dr. H.G. Boomgaarden en dr. M. Moorman.

Deelname

Toegang vrij 

 

Agnietenkapel

Ruimte Locatie

Oudezijds Voorburgwal 229 - 231
1012 EZ Amsterdam