Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.

Het curriculum kunstgeschiedenis van secundaire scholen (vergelijkbaar met middelbare scholen) in Vlaanderen beperkt de inhoud van het vak tot stijlgeschiedenis en iconologie. Charlotte Pannier onderzoekt wat er gebeurt als kunstgeschiedenis gereduceerd wordt tot stijlgeschiedenis en iconologie. Ze gaat onder meer in op de vraag wat er nodig is om een gelijkwaardige relatie te scheppen tussen kunstwerken, leerlingen en een leerkracht die academische kennis vertegenwoordigt? Om deze en andere vragen te beantwoorden gebruikt ze voorbeelden uit haar ervaring als leerkracht kunstgeschiedenis in de kunsthumaniora Sint-Lucas in Gent.

Kerngegevens van evenement Kunstgeschiedenis in Vlaams secundair onderwijs
Datum 6 maart 2015
Tijd 14:00
Locatie Agnietenkapel
Ruimte Locatie

Mw. C.M.J. Pannier: Kunstgeschiedenis in het secundair onderwijs: een oncomfortabele zone. Promotor is prof. dr. M.G. Bal. Copromotor is dr. E. Peeren.

Deelname

Toegang vrij 

Agnietenkapel

Ruimte Locatie

Oudezijds Voorburgwal 229 - 231
1012 EZ Amsterdam