Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
EN

In Nederland - net als in veel andere landen - presteren kinderen met een niet-westerse achtergrond gemiddeld minder goed op school dan leerlingen met een Nederlandse achtergrond. Daarnaast vertonen die kinderen gemiddeld genomen vaker probleemgedrag. Bettina de Jong zoekt naar verklaringen voor de verschillen in schoolprestaties en gedrag. Ze kijkt daarbij naar de invloed van negatieve stereotypen op prestaties en gedrag en naar de invloed van de relatie tussen leerling en docent op het gedrag van leerlingen met een niet-westerse achtergrond.

Detail Summary
Datum 6 februari 2018
Tijd 14:00
Locatie Agnietenkapel

Mw. E.M. de Jong: Equal Opportunities? The effect of Negative Stereotypes and Teacher-Child Relationship Quality on the School Adjustment of Ethnic Minority Students in the Netherlands. Promotor is prof. dr. P.F. de Jong. Copromotor is dr. H.M.Y. Koomen.

Deelname 

Toegang vrij

Agnietenkapel
Agnietenkapel

Ruimte Locatie

Oudezijds Voorburgwal 229 - 231
1012 EZ Amsterdam