Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
EN

Een domeinoverstijgend leermechanisme draagt bij aan het leren van abstracte patronen en regels op basis van de statistische eigenschapen van ‘input’ (bijvoorbeeld taal). Merel van Witteloostuijn richt zich op de hypothese dat domeinoverstijgend statistischleermechanisme de verwerving van taal ondersteunt. Hierbij kijkt ze naar correlaties tussen individuele verschillen in statistischleervermogen en scores op taalmaten. Daarnaast onderzoekt ze of er groepsverschillen zijn tussen Nederlandstalige kinderen met of zonder dyslexie.

Detail Summary
Datum 18 juni 2020
Tijd 10:00

Op zoek naar een proefschrift? Kijk dan hier.

Mw. M.T.G. van Witteloostuijn: Examining the Contribution of Statistical Learning to Grammar and Literacy Acquisition: A Study of Dutch Children with and without Dyslexia. Promotoren zijn prof. dr. P.P.G. Boersma en prof. dr. J.E. Rispens. Copromotor is prof. dr. F.N.K. Wijnen.

Online verdediging

Vanwege de situatie rondom het coronavirus vinden de promoties aan de UvA niet – zoals gebruikelijk – plaats in Agnietenkapel of Aula. De promovendi verdedigen van achter hun pc of laptop thuis op het online platform ZOOM hun proefschrift tegenover hun begeleiders en de andere leden en de voorzitter van de promotiecommissie.

De promotie is op het aangegeven tijdstip live mee te kijken op YouTube. Na afloop van de promotie wordt de link gedeactiveerd en wordt de livestream verwijderd.

Download de samenvatting (pdf, 2 p.)