Dhr. dr. F. Baas is per 1 juli 2002 benoemd tot hoogleraar Neurogenetica aan de Faculteit der Geneeskunde.
Dhr. dr. F. Baas (1956) is per 1 juli 2002 benoemd tot hoogleraar Neurogenetica aan de Faculteit der Geneeskunde van de Universiteit van Amsterdam (UvA). Het gaat om een nieuwe leerstoel.

Frank Baas deed na zijn opleiding Geneeskunde aan de UvA promotieonderzoek op het terrein van de moleculaire biologie. Hij promoveerde aan de UvA in 1986 op het proefschrift Structure of the human thyroglobulin gene. Na zijn promotie is hij eerst een jaar als postdoc aan Harvard University verbonden geweest, en vervolgens drie jaar als gastonderzoeker aan achtereenvolgens het Cancer Center van het Massachussetts Institute of Technology en het Nederlands Kanker Instituut. In 1991 werd hij erestaflid van het Nederlands Kanker Instituut.
Sinds 1992 is hij werkzaam in het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam (AMC/UvA), vanaf 1996 als hoofd van het neurozintuigenlaboratorium. In 1999 werd hij lid van de wetenschappelijke adviesraad van het Nederlands Instituut voor Hersenonderzoek.