Dhr. prof. dr. H.G. Beale is benoemd tot hoogleraar Anglo-American Law aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid.
Prof. dr. H.G. Beale
Dhr. prof. dr. H.G. Beale (1948) is benoemd tot hoogleraar Anglo-American Law aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit van Amsterdam (UvA).

Hugh Beale richt zijn onderzoek vooral op het contractrecht. Hij houdt zich bezig met zowel Engels recht (hij is redacteur van een studieboek over contracten dat veel wordt gebruikt door studenten in Engeland) als het in ontwikkeling zijnde Europees contractrecht. Beale onderzoekt eveneens het consumentenrecht. Hij was lid van de Commission on European Contract Law (de zogeheten Lando-commissie) en de Study Group on a European Civil Code. Ook was hij voor de Europese Commissie nauw betrokken bij de productie van de Draft Common Frame of Reference.

Beale is sinds 1987 als hoogleraar verbonden aan de University of Warwick. Daarvoor was hij werkzaam aan de University of Bristol, de University College of Wales en de University of Connecticut. Van 2000 tot 2007 werkte Beale als Law Commissioner voor Engeland en Wales, met verantwoordelijkheid voor het Commercial and Common Law Team. Hij werd in 2004 verkozen tot Fellow of the British Academy. Twee jaar eerder werd Beale benoemd tot Honorary Queen's Counsel.