Dhr. prof. dr. J.S. Kortmann is benoemd tot hoogleraar European Tort Law aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid.

Dhr. prof. dr. J.S. Kortmann (1974) is benoemd tot hoogleraar European Tort Law aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit van Amsterdam (UvA).

Jeroen Kortmann promoveerde aan de University of Oxford met als onderzoeksonderwerpen aansprakelijkheid voor nalaten en zaakwaarneming. Sinds 2002 is hij werkzaam als advocaat bij advocatenkantoor Stibbe in Amsterdam, waarvoor hij van 2005 tot 2006 gedetacheerd was bij advocatenkantoor Cravath, Swaine & Moore LLP in New York. Kortmann is auteur van verscheidene publicaties, voornamelijk over het aansprakelijkheidsrecht. In 2005 verscheen van zijn hand een op zijn promotieonderzoek gebaseerd boek met de titel Altruism in Private Law (Oxford University Press). In de boekenspecial van het Nederlands Juristenblad van december 2006 werd dit boek aangemerkt als een van de vijf beste boeken van de 21e eeuw op het gebied van de rechtsgeschiedenis en de rechtsvergelijking.

Kortmann was reeds sinds juli 2007 aan de UvA verbonden als bijzonder hoogleraar vanwege de M.H. Bregstein Stichting. Hij zal de activiteiten die hij in dat kader ontplooide, waaronder het onderwijs in het mastervak European Tort Law, in zijn huidige positie voortzetten.