Dhr. dr. F.R. Rozema (1958) is benoemd tot bijzonder hoogleraar Medische Tandheelkundige Interactie aan de Faculteit der Tandheelkunde (ACTA) van de Universiteit van Amsterdam (UvA). De leerstoel is ingesteld vanwege de Stichting Aja Ramakers-Koning.
Dhr. prof. dr. Rozema

Fred Rozema gaat door wetenschappelijk onderzoek en onderwijs de brug slaan tussen het medisch en tandheelkundig handelen in zowel de tandheelkundige als medische beroepspraktijk. Dit is belangrijk voor zowel de praktijk van de tandartsen als die van de artsen.

Met de benoeming van Rozema geven de ACTA, het Academisch Medische Centrum (AMC) en het VUmc het wetenschapsgebied in de Medisch Tandheelkundige Interactie een extra impuls te geven.

Naast zijn hoogleraarschap zal Rozema werkzaam zijn als staflid bij de afdeling Mondziekten, Kaak- en Aangezichtschirurgie (MKA) van het AMC en het VUmc. Ook blijft hij als kaakchirurg verbonden aan het HagaZiekenhuis in Den Haag, waar hij sinds 1995 werkt. Van 2002 tot 2007 was Rozema voorzitter van de medische staf in datzelfde ziekenhuis. Hij is oud-voorzitter en actief binnen meerdere commissies van de Nederlandse Vereniging voor Mondziekten, Kaak- en Aangezichtschirurgie en het HagaZiekenhuis.