De UvA en de University of Birmingham intensiveren hun samenwerking met een strategisch partnerschap. De twee universiteiten werken al jaren samen binnen verschillende wetenschappelijk disciplines en wat betreft de uitwisseling van medewerkers en studenten. Met het nieuwe partnerschap komt de focus vooral te liggen op gelijkheid, diversiteit en inclusie, en op het medisch onderzoek en onderwijs.
Karen Maex and Tim Jones
Karen Maex en Tim Jones ondertekenen de samenwerkingsovereenkomst

Op dinsdag 2 juli ondertekenden Tim Jones (Provost en Vice Principal van de University of Birmingham) en Karen Maex (rector magnificus van de UvA) de nieuwe samenwerkingsovereenkomst. Ter gelegenheid van de hernieuwde samenwerking was er een tweedaagse workshop  over het creëren van een inclusieve cultuur binnen onderwijsinstellingen.

‘De samenwerking met Birmingham zorgt voor nieuwe mogelijkheden voor onze studenten en medewerkers om samen te werken en tot nieuwe synergiën te komen’ vertelt Maex. ‘Ik ben dan ook erg blij dat we onze band vernieuwd en verstevigd hebben.’

‘We denken dat de samenwerking zal leiden tot uitstekende kansen voor studenten in beide landen en toonaangevend onderzoek met een wereldwijde impact, en dat het tegelijkertijd de bevordering van gelijkheid, diversiteit en inclusie zal stimuleren’, vult Jones aan.