De Universiteit van Amsterdam heeft met leedwezen vernomen dat voormalig UvA-bestuurder Rob Scheerens op vrijdag 8 januari op 76-jarige leeftijd is overleden. Scheerens was van 2003 tot 2006 lid en vicevoorzitter van het toenmalige gezamenlijke College van Bestuur van de UvA en de Hogeschool van Amsterdam (HvA).

Scheerens was vanaf 2001 voorzitter van het College van Bestuur van de HvA. Met de bestuurlijke fusie van UvA en HvA trad hij in 2003 toe tot het gezamenlijke bestuur. Scheerens had een vooruitstrevende visie op onderwijshuisvesting en legde onder meer de basis voor de Amstelcampus. Ook introduceerde hij een eerste versie van het huidige allocatiemodel en kwamen de gemeenschappelijke diensten van UvA en HvA onder zijn leiding tot stand.

De UvA wenst Scheerens familie en vrienden veel sterkte bij het verwerken van het verlies.