De Amsterdam Business School (ABS) van de UvA is benoemd tot Program Partner van het CFA Institute. Deze benoeming betekent een erkenning van de academische kwaliteit en de praktische relevantie van de Master of International Finance van de ABS.

De Amsterdam Business School (ABS) van de Universiteit van Amsterdam is benoemd tot Program Partner van het CFA Institute. Deze benoeming betekent een erkenning van de academische kwaliteit en de praktische relevantie van de Master of International Finance (MIF) van de ABS. CFA en ABS tekenden op dinsdag 24 juni een partnerovereenkomst. De ondertekening is onderdeel van Opportunities and Challenges for Pension Funds, een bijeenkomst georganiseerd door de CFA Society of the Nederlands. Op het programma staat tevens de lancering van een mondiale gedragscode voor bestuursleden van pensioenfondsen.

Het CFA Institute is binnen de financiële sector vooral bekend als uitgever van de titel Chartered Financial Analyst (CFA). Daarnaast sluit het instituut wereldwijd partnerovereenkomsten af met een klein aantal geselecteerde universiteiten om opleidingen op het terrein van financiering (bachelor of master) te erkennen, die academisch van hoog niveau zijn en tegelijkertijd relevant zijn voor de financiële beroepspraktijk. De MIF, sinds 1996 te volgen bij de ABS, voldoet aan deze eisen.

De ABS is benoemd tot partner van het CFA Institute, omdat de studenten van de MIF tegelijkertijd een academische en een professionele kwalificatie behalen. De partnerovereenkomst stimuleert de integratie tussen academische theorie en financiële praktijk door een uitwisseling van informatie en de gezamenlijke organisatie van evenementen. Dr. Ludovic Phalippou van de ABS gaf tijdens de bijeenkomst op 24 juni een eerste aanzet tot die integratie van theorie en praktijk met een presentatie getiteld ‘Beware when Venturing into Private Equity'.