Burgemeester Job Cohen presenteerde op donderdag 12 juni tijdens de bijeenkomst ‘Mixed Zone' het eerste exemplaar van de publicatie Ondernemersvuur. Hierin staan 49 inspirerende verhalen over de succesvolle gang die (voormalig) studenten van de UvA maakten van de collegebanken naar een eigen bedrijf.

Burgemeester Job Cohen presenteerde op donderdag 12 juni tijdens de bijeenkomst ‘Mixed Zone' in Amsterdam het eerste exemplaar van de publicatie Ondernemersvuur. Hierin staan 49 inspirerende verhalen over de succesvolle gang die (voormalig) studenten van de Universiteit van Amsterdam (UvA) maakten van de collegebanken naar een eigen bedrijf. Over vallen en opstaan en de plek die de wetenschap daarbij inneemt.

Met de publicatie Ondernemersvuur wil de Universiteit van Amsterdam ondernemerschap bij academici onder de aandacht brengen en laten zien dat ondernemen ook een optie is voor de toekomst. De geïnterviewden - uiteenlopend van beginnende tot gearriveerde ondernemers - hebben allen aan de UvA gestudeerd, of studeren nog steeds. Zij startten ondernemingen als TomTom, Hyves, New York Pizza, Boer & Croon en Studelta. Naast interviews bevat de publicatie informatie die de ondernemer van de toekomst kan helpen bij de eerste stappen naar een eigen bedrijf.

De publicatie vormt voor de ondernemers en de universiteit aanleiding om een verdergaande samenwerking te verkennen. Dit kan op verschillende manieren: stages, onderzoek, marketing en investeringen. Tijdens de bijeenkomst ‘Mixed Zone', met het thema ‘Wetenschap meets Ondernemerschap', werden de opties besproken.

Publicatiegegevens

De publicatie Ondernemersvuur is te koop in alle vestigingen van boekhandel Selexyz in Amsterdam. Kosten: € 4,95.

Ondernemersvuur is een initiatief van het Amsterdam Center for Entrepreneurship (ACE) van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de UvA, en wordt mede mogelijk gemaakt door Studelta. Studelta biedt talentvolle hbo'ers, wo'ers en starters studiegerelateerde (bij)banen.