Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Switch to English

Studenten van de master Bedrijfskunde aan de UvA starten het nieuwe studiejaar met een serie masterclasses van topmensen uit het bedrijfsleven. De reeks van in totaal vijf masterclasses, getiteld 'UvA in Carré', biedt een overzicht van actuele onderwerpen. Hierbij wordt een brug geslagen tussen de bedrijfskundige wetenschap en de praktijk, ook doordat professionals uit het bedrijfsleven als ‘medestudenten’ in de zaal zitten.

De studenten krijgen inzicht in wat werkt, waarom iets werkt, welke drijvende krachten spelen, en wat dit betekent in relatie tot opkomende vraagstukken waarmee organisaties geconfronteerd worden zoals het omgaan met sociale media, recessie en snelle technologische verandering. Verschillende onderwerpen staan centraal: concurrentie in een tijd van transitie, uitdagingen en kansen van E-Marketing, duurzaam ondernemen, nieuwe bedrijfsstrategieën als antwoord op de recessie, en talentmanagement. Er zijn onder meer sprekers van McKinsey & Company, IBM, Unilever en Vodafone. 600 studenten uit meer dan 30 landen kunnen vooraf vragen aanleveren. Programmadirecteur Bedrijfskunde Mark van der Veen legt een selectie van die vragen voor aan de sprekers.

Professionals sluiten zich aan

Professionals werkzaam in het bedrijfsleven kunnen eveneens deelnemen aan de reeks. Voorafgaand aan iedere masterclass is er een ochtendprogramma waarin zij een academische update krijgen van vooraanstaande onderzoekers van de Amsterdam Business School (ABS). Respectievelijk Willemijn van Dolen (Marketing), Mark van der Veen (Duurzaam Ondernemen), Hans Strikwerda (Organisatieleer en -verandering), Anne Keegan (HRM) presenteren de nieuwste inzichten in hun vakgebied en gaan in op de invloed hiervan op organisaties.