Room for Discussion, het wekelijkse interviewprogramma van studenten van de economiefaculteit, host in samenwerking met Machiavelli, studievereniging Politicologie, op woensdag 20 november een speciaal interview met de nieuwe voorzitter van de Europese Raad: Charles Michel.
Charles Michel, De Europese Raad
Charles Michel. Foto: De Europese Raad

Charles Michel was van 11 oktober 2014 tot 27 oktober 2019 premier van België. Op 2 juli 2019 werd hij door de EU-leiders gekozen tot voorzitter van de Europese Raad. Hij treedt op 1 december 2019 aan in deze functie.

In aanloop naar het voorzitterschap van de Europese Raad zal Michel bij de UvA spreken over de toekomst van Europa. Het gaat om de eerste toespraak die de toekomstige Europese voorzitter zal geven in het kader van zijn nieuwe functie. Charles Michel koos voor de Universiteit van Amsterdam waar hij zelf een Erasmusstudent (1998) was.

De studenten van Room for Discussion en Machiavelli gaan met hem in gesprek over wat zijn positie als voorzitter van de Europese Raad zal betekenen voor de EU en hoe de positie van de EU versterkt kan worden.

Tijd en locatie

De speciale editie van Room for Discussion x Machiavelli vindt van 14.00 -15.00 uur plaats in de E-hal van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde, Roetersstraat 11.
Toegang is vrij, voertaal is Engels.

Over Room for Discussion

Room for Discussion is het wekelijkse interviewprogramma van studenten van de economiefaculteit van de UvA. Voor een groot publiek bevragen zij in een daartoe ingerichte ‘huiskamer’ wetenschappers, politici, zakenmensen en opinieleiders op de Faculteit Economie & Bedrijfskunde. Het doel van Room for Discussion is om studenten te interesseren en enthousiasmeren over de actualiteit, ondernemerschap en economische ontwikkelingen. Onder anderen ECB-president Mario Draghi, IMF-directeur Christine Lagarde en econoom Thomas Piketty zijn te gast geweest bij Room for Discussion.

Over Machiavelli

Met meer dan 1500 leden en een geschiedenis die teruggaat tot 1964, is Machiavelli de oudste en grootste studievereniging voor studenten Politicologie in Nederland.