For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.
Boomgaard, J. (2007). 5 shots cultuur - 5 Shots of Culture. Oase, 73, 59-74. [details]
2017
Boomgaard, J. (2017). Mobile Meaning. In J. Boomgaard, R. Hurkmans, & J. Westerveld (Eds.), Compassion: A Paradox in Art and Society (pp. 121-136). Amsterdam: Valiz Publishers. [details]
Boomgaard, J. (2017). Public as Practice. In J. Boomgaard, & R. Brom (Eds.), Being Public: How Art Creates the Public (pp. 25-40). Amsterdam: Valiz Publishers. [details]
Boomgaard, J., & Brom, R. (Eds.) (2017). Being Public: How Art Creates the Public. Amsterdam: Valiz Publishers. [details]
Boomgaard, J., Hurkmans, R., & Westerveld, J. (Eds.) (2017). Compassion: A Paradox in Art and Society. (Making public). Amsterdam: Valiz Publishers. [details]
2012
Boomgaard, J. (2012). Het zoeken van regels die niet bestaan. In H. Borgdorff, & P. Sonderen (Eds.), Denken in kunst: theorie en reflectie in het kunstonderwijs (pp. 28-36). (Leiden Publications). Leiden: Leiden University Press. [details]
Boomgaard, J. (2012). In strijd met het gebouw: de architectuurgebonden kunst van het Stedelijk Museum. In J. van Adrichem, & A. Martis (Eds.), Stedelijk collectie reflecties: reflecties op de collectie van het Stedelijk Museum Amsterdam (pp. 445-460). (Catalogus / Stedelijk Museum; No. 893). Amsterdam / Rotterdam: Stedelijk Museum / nai010 uitgevers. [details]
Boomgaard, J., & Doruff, S. (2012). De kunst van publieken: ruimte maken voor misverstand. Open, 24, 8-17. [details]
Taken, B., & Boomgaard, J. (2012). Art Education in a Mediatized World. In J. Elkins (Ed.), What do artists know? (pp. 131-134). (The Stone Art Theory Institutes; No. 3). University Park, PA: The Pennsylvania State University Press. [details]
2011
Boomgaard, J. (2011). The chimera of method. In J. Wesseling (Ed.), See it again, say it again: the artist as researcher (pp. 57-71). (Antennae series; No. 6). Amsterdam: Valiz. [details]
Boomgaard, J. (2007). 'Het tijdelijke van het tussen'. In H. Oosterling, H. Slager, & R. van de Vall (Eds.), Intermediale Reflecties (pp. 147-160). Rotterdam. [details]
Boomgaard, J. (2007). 'Talk to the Hand'. In M. Schavemaker, & M. Rakier (Eds.), Right about Now. Art & Theory since the 1990s (pp. 86-90). Amsterdam. [details]
2006
Boomgaard, J. (2006). Radicale autonomie. Kunst in het tijdperk van procesmanagement. Open, 10, 30-38. [details]
2017
Boomgaard, J. (2017). In het koffiehuis: De rol van kunst in de openbare ruimte. Boekman, 29(111), 36-39. [details]
Boomgaard, J. (2017). Openbare ruimte als idee en als desillusie: Wankel evenwicht in Münster. De Witte Raaf, 32(189), 16-17. [details]
Boomgaard, J. (2015). Midden in de weg. In L. Hammenecker, K. Laenen, & A. Seurinck (Eds.), Meer dan object: pilootprojecten kunst in opdracht (pp. 159-169). Brussel: Team Vlaams Bouwmeester. [details]
Boomgaard, J. (2015). Variaties op het thema thema. Metropolis M, tijdschrift over hedendaagse kunst, 2015(2), 55-60. [details]
2014
Boomgaard, J. (2014). Landmarks = Bakens. In K. Ginsberg, & T. Tegelaers (Eds.), Polder peil, Michael Beutler (pp. 17-20). Middelburg: CBK Zeeland. [details]
2013
Boomgaard, J. (2013). De mythe van de openbaarheid en het einde ervan langs de N16 = The Myth of Public Domain and its Demise Along the N166. In I. van den Broeck, & G. Ivens (Eds.), Route N16: Public Spaces for Private Experience (pp. 50-55). Gent: Art Paper Editions. [details]
Boomgaard, J. (2013). Met z'n allen naar de Nevelzee. Metropolis M, tijdschrift over hedendaagse kunst, 2013(6), 64-69. [details]
2012
Boomgaard, J. (2012). Wild park: commissioning the unexpected. (Essay; No. 6). Amsterdam: Netherlands Foundation for Visual Arts, Design and Architecture. [details]
Boomgaard, J. (2012). Het effect van kunst in de openbare ruimte [Bespreking van: M.M. Zebracki (2012) Public artopia: art in public space in question]. Boekman, 24(93), 118-119. [details]
Boomgaard, J. (2012). Permanent signs of transience. In R. Petter, & R. Put (Eds.), Poster no 524: exploring the contemporary poster (pp. 6-9). Amsterdam: Valiz. [details]
Boomgaard, J. (2012). Tussen de tijdgeest. In M. J. van Beckhoven (Ed.), Een vierkantje laten lachen: Bas Maters [1949-2006]: 35 jaar monumentale beeldende kunst en architectonische vormgeving (pp. 72-79). (ArtEZ alumni; No. 2). Arnhem/Zwolle: ArtEZ Press/WBooks. [details]
Taken, B., & Boomgaard, J. (2012). Between Romantic Isolation and Avant-Gardist Adaptation. In P. Gielen, & P. de Bruyne (Eds.), Teaching Art in the Neoliberal Realm: realism versus cynicism (pp. 87-100). (Antennae; No. 7). Amsterdam: Valiz Publishers. [details]
Boomgaard, J. (2011). Wild park: het onverwachte als opdracht. (Essay; No. 006). Amsterdam: Fonds voor Beeldende Kunst en Vormgeving. [details]
Boomgaard, J. (2011). Dikke tijd. In R. den Hartog, & A. de Vries (Eds.), Het elastisch perspectief: kunst in Carnisselande (pp. 59-63). Den Haag: Gemeente Barendrecht/Uitgeverij De Zwaluw. [details]
Boomgaard, J. (2011). The realm of possibilities. In U. Lindmayr (Ed.), Crossing: from Middelheim Museum to the city and back again (pp. 11-25). [s.l.]: Contemporary Art Heritage Flanders. [details]
Boomgaard, J. (2011). [Bespreking van: P. O'Neill, C. Doherty (2011) Locating the producers: durational approaches to public art]. Open, 21, 148-149. [details]
Boomgaard, J. (2010). Het territorium. In E. Haitjema, & F. van der Stok (Eds.), Haphazard Oosterhout: Timmer Art Books. [details]
Boomgaard, J. (2010). Raderen die elkaar net niet raken [Bespreking van: T. van Gestel, et al. (2009) Beyond Leidsche Rijn: kunst als strategie bij verstedelijking]. Boekman, 22(82), 104-105. [details]
Boomgaard, J. (2010). Territory. In E. Haitjema, & F. van der Stok (Eds.), Haphazard Oosterhout: Timmer Art Books. [details]
Boomgaard, J. (2010). The city dreams = De stad droomt. In G. Vos (Ed.), Giny Vos: singing in the dark (pp. 116-121). Amsterdam: Valiz. [details]
Boomgaard, J. (2008). Het museum als ideologisch instrument. Kunstlicht, 29(1-2), 5-9. [details]
Boomgaard, J. (2008). Highrise and common ground. In J. Boomgaard (Ed.), Highrise - common ground: art and the Amsterdam Zuidas area (pp. 11-26). Amsterdam: Valiz. [details]
Boomgaard, J. (2008). Radical autonomy: art in the era of process. In J. Boomgaard (Ed.), Highrise - common ground: art and the Amsterdam Zuidas area (pp. 357-373). Amsterdam: Valiz. [details]
2007
Boomgaard, J. (2007). 'Geschenken voor de publieke zaak'. In T. Karreman, H. H. van der Werf, & J. Schultze (Eds.), Present. Kunst bij rijksgebouwen 2004-2006 (pp. 11-20). Rotterdam. [details]
Boomgaard, J. (2007). 'In het voorbijgaan'. In T. v.d. Boomen (Ed.), Kunstwerken & Kunstwerken (pp. 78-79). Arnhem. [details]
Boomgaard, J. (2007). 'The Discovery of the World'. A-Prior, 15, 116-121. [details]
2006
Boomgaard, J. (2006). 'Aankondiging van onnavolgbaarheid'. Raster, 115, 73-76. [details]
Boomgaard, J. (2006). 'De macht van het misverstand'. In Sylvie Zijlmans. The Uninvited, cat. tent. Museum Boijmans van Beuningen Rotterdam: Museum Boijmans Van Beuningen. [details]
Boomgaard, J. (2006). Niemandsland. No man's land. In L. Delfgaauw (Ed.), Huub van der Loo, Koen delaere - Ruis Rubato (pp. 10-15). Tilburg: KORT. [details]
2017
Boomgaard, J., & Coumans, A. (2017). Het geluid van weerklank. In E. Betten (Ed.), Kunst met een opdracht: Jaap van der Meij, monumentaal kunstenaar uit de wederopbouw (pp. 140-147). Rotterdam: NAi Uitgevers.
2010
Boomgaard, J. (2010). Stroom: Jeroen Boomgaard reageert op het kunstwerk The Carpet Told Me (videofilm, 2007) van Jeroen Kooijmans. In T. Barrett, M. Crone, & W. de Man (Eds.), Kunst werkt: mensen reageren op hedendaagse kunst (pp. 62-72). Deventer: Thieme Verlag.
2017
Sholette, G. G. (2017). Delirium and Resistance: activist art and the crisis of capitalism. [details]
The UvA website uses cookies and similar technologies to ensure the basic functionality of the site and for statistical and optimisation purposes. It also uses cookies to display content such as YouTube videos and for marketing purposes. This last category consists of tracking cookies: these make it possible for your online behaviour to be tracked. You consent to this by clicking on Accept. Also read our Privacy statement
Necessary
Cookies that are essential for the basic functioning of the website. These cookies are used to enable students and staff to log in to the site, for example.
Necessary & Optimalisation
Cookies that collect information about visitor behaviour anonymously to help make the website work more effectively.
Necessary & Optimalisation & Marketing
Cookies that make it possible to track visitors and show them personalised adverts. These are used by third-party advertisers to gather data about online behaviour. To watch Youtube videos you need to enable this category.