For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.

Drs. A. (Anna) Escofet Vilá

Faculty of Humanities
Capaciteitsgroep Romaanse talen en culturen
Photographer: Eduard Lampe

Visiting address
  • Spuistraat 134
  • Room number: 3.24
Postal address
  • Postbus 1641
    1000 BP Amsterdam
  • Profiel

    Algemeen

    Lda.drs. Anna Escofet Vilà

    Licenciada en Filología Germánica, Universitat de Barcelona  1982.

    Drs. Spaanse Taal en Letterkunde, Universiteit van Amsterdam 1985.

    Disciplinaire Site UvA Catalaans 2002 -2009; 2012- Minor Catalaans in Europese context Institut Ramon Llull Programme to learn Catalan Artículos seleccionados del V Congreso Internacional de Español para Fines Específicos (CIEFE) Así­ Es 1 en 2, methode Spaans

    Onderwijs in de afgelopen jaren

    • Katholieke Universiteit Nijmegen:   Taalverwerving, alle niveaus en vaardigheden,   Specialisatie Vertaalvariant Nederlands / Spaans in de vrije ruimte 1994-2001.
    • Universiteit van Amsterdam, Onderwijs in academische jaren 2002- 2011: Taalvaardigheid in de Propedeuse, Grammatica TVIII, Schrijfvaaardigheid IV en Module Vertalen Nederlands-Spaans V laatste jaar Bachelorprogramma.
    • Inleiding Taalkunde
    • Minor Catalaans in Europese Context 2004-2009; 2012-
    • Universiteit van Amsterdam: Taalvaardigheid Catalaans I en Catalaans II   in academisch Jaar 2003-2009; 2012-
    • Colleges voorbereiding  Staatsexamen SNEVT (Nationale Examens Vertaler en Tolk) voor studenten tolk-vertaler Spaans 1995- 2011.
    • Vertalen in de Praktijk Uva Keuzevak 2012 -2014
    • Cultuurkunde Hedendaags 2015-

     

    Overige Activiteiten

    • Ontwikkelen Materiaal en toetsen voor SGO (Student Gericht Onderwijs) en   SAO   (Student Activerend Onderwijs), KUN. 1997-2000
    • Ontwikkelen   Blackboard Materiaal voor de module Vertalen Nederlands-Spaans 2003 UVA
    • Ontwikkelen Materiaal voor Woordenschat via de computer   (Hot potatoes) 2003
    •  Lid Comité Científico Simposio CIEFE 2005
    • Digitale programma's Woordenschat Manantial voor beginners en Caudal voor gevorderden 2003-2005
    • Ontwikkelen   Blackboard Materiaal voor Catalaans 2003-2006 UVA
    • Verantwoordelijke afname internationale examens Catalaans 2007-2009
    • Ontwikkelen toetsen Grammatica via Computer project Talon UVA 2007.
    • Ontwikkelen materiaal  Project Talon eersteronde UVA Programma Auna Luistervaardigheid voor Propedeuse studenten. 2007.
    •   Opleidingscommissie Taal en Communicatie 2004/2008. Universiteit van Amsterdam.
    • Ontwikkelen van het materiaal van het project Voicerespons  (UVA) Spreekvaardigheid met behulp van de computer 2009-2010.
    • Opleidingscommissie Spaanse Taal en Cultuur 2008-2011
    • Subcommissie Spaans SNEVT 2007-2011
    • Project ICTO (UVA) Leesvaardigheid in het digitale tijdperk 2011- 2013
    • Lid Comité Científico Simposio CIEFE 2011
    • Opleidingscomissie Taal en Communicatie 2012-2016
    • Opleidingscomissie Spaanse Taal en Cultuur 2012-
    • Voorzitter Opleidingscomissie Spaanse Taal en Cultuur 2015-
    • Blended Learning 2016-
    • Programma ECO Luistervaardigheid 2016

     

    Lezingen en workshops

    •   Symposium Spaans in onderwijs onderzoek en bedrijfsleven. Thema: Taalverwerving Spaans volgens de SGO-Aanpak (Student Gericht Onderwijs)
    •   Nascholingscursus Han -sur Lesse, gericht op docenten uit Nederland en Belgie. Thema: Integración de las cuatro destrezas para alumnado de nivel intermedio y superior. Aspectos culturales y situaciones cotidianas como telón de fondo para la confección y explotación de ejercicios.
    • Workshop DBV (Deskundigheidsbevordering UVA)  Nieuwe interactieve module via Blackboard : Vertaling Nederlands-Spaans. Rubén Chapp& Anna Escofet (2003)
    • Lezing Instituto Cervantes Brussel. Errores Morfosintácticos en la expresión escrita de ELE 2004
    • Lezing  in Toledo  (ASELE)  Manantial y Caudal :  Dos instrumentos informatizados para el aprendizaje autónomo del vocabulario del español.   ( 2005)
    • Lezing DBV (Deskundigheidsbevordering UVA) Minor Catalaans in Europese context (2006)
    • Workshop DBV (Deskundigheidsbevordering UVA) Taalonderwijs en ICT . Werken met Markin (2007)
    • Workshop Mastercourse UVA. Het Ontwikkelen van materiaal voor docenten Spaans als tweede taal. 2007.
    • Workshop Toetsen ontwikkelen met een digitale omgeving  Universiteit van Leiden  2008.
    • Workshop   Kennis met het Catalaans . Illustereschool. Taal en teken : De meertalige stad. (2009)
    • Lezing Universiteit Girona  Estrategias cognitivas en la competencia plurilingue  September 2012
    • Workshop Utrecht OPCE (permanente educatie) Los últimos cambios del español  marzo 2013.
    • Workshop Utrecht OPCE (permanente educatie) Español en el siglo XXI 2015.

     

    Publicaties

    • ¿Algo más? Tekstboek , Werkboek en   Docentenhandleiding   Wolters - Noordhoff (ISBN 90 01 3733 7) . Oktober 1999 . Leergang   voor   halfgevorderden, gericht op   uitbreiding woordenschat en training gespreksvaardigheid.
    •   Así Es 1. Tekstboek, Werkboek en Docentenhandleiding. Wolters- Noordhoff.   (ISBN 90 01 54199 3). November 2001. Volledige Methode die integratie van de vier vaardigheiden biedt. Doelgroep beginners.
    • Así Es 2. Tekstboek, Werkboek en Docentenhandleiding. Wolters Noordhoff. (ISBN 90 01 54156 9) 2003. Volledige Methode die integratie van de vier vaardigheden biedt. Doelgroep Gevorderden.
    • Errores Morfosintácticos en la expresión escrita de ELE. Mosaico 14, december 2004
    • ASELE ACTAS XVI Lie & Escofet Manantial y Caudal : Dos instrumentos informatizados para el aprendizaje autónomo del vocabulario del español. (2005)
    • Complete herziening Así Es 1. Tekstboek, werkboek en docentenhandleiding. Wolters-Noordhoff 2007.
    • Escofet, A. Jonge, de B.., Hooft, van A. Jauregi, K., Robisco, J. & Ruiz, M. (Eds.) (2008): Actas del III CIEFE. Secretaría General Técnica de Ministerio de Educación y Ciencia
    • Complete herziening Así Es 2. Tekstboek, werkboek en docentenhandleiding. Wolters-Noordhoff 2009.
    • Multilingual Mediterranean Landscape&Land use Dictionary in voorbereiding (2011)
    • Escofet, A. Jonge, de B.., Hooft, van A. Jauregi, J (Eds.) (2013): Actas del IVCIEFE. Secretaría General Técnica de Ministerio de Educación y Ciencia .
    • Escofet, A. Estrategias cognitivas en la competencia plurilingue. ASELE ACTAS  (2013)
    • Escofet, AJonge, de Bob, Hooft, van Jauregui,J (Eds)(2015) Actas del V CIEFE (2015) http://www.mecd.gob.es/paisesbajos/publicaciones-materiales/publicaciones.html

     

     

    Onderzoeksgebied

     

    Onderzoek naar het gebruik van cognitieve strategieen door Nederlandstalige studenten tijdens het wervervingsproces van Spaans als tweede taal.

    Andere onderzoeksgebieden: tweetaligheid, meertaligheid, vertaalproces, verwerven van academische schrijven in een vreemde taal, CIEFE (Español para Fines Específicos)

     

     

     

     

     

  • Ancillary activities
    • No ancillary activities