For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.

Dr. L. (Loes) de Jong

Faculty of Social and Behavioural Sciences
Programme group:

Visiting address
  • Nieuwe Achtergracht 127
  • Room number: D8.24
Postal address
  • Postbus 15776
    1001 NG Amsterdam
Contact details
Social media
  • Publications

    2022

    • de Jong, L., Meirink, J., & Admiraal, W. (2022). School-based collaboration as a learning context for teachers: A systematic review. International Journal of Educational Research, 112, [101927]. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2022.101927

    2021

    • Admiraal, W., Schenke, W., De Jong, L., Emmelot, Y., & Sligte, H. (2021). Schools as professional learning communities: what can schools do to support professional development of their teachers? Professional Development in Education, 47(4), 684-698. https://doi.org/10.1080/19415257.2019.1665573 [details]
    • De Jong, L., Meirink, J., & Admiraal, W. (2021). Teacher learning in the context of teacher collaboration: connecting teacher dialogue to teacher learning. Research Papers in Education. https://doi.org/10.1080/02671522.2021.1931950
    • de Jong, L., Wilderjans, T., Meirink, J., Schenke, W., Sligte, H., & Admiraal, W. (2021). Teachers' perceptions of their schools changing toward professional learning communities. Journal of Professional Capital and Community, 6(4), 336-353. https://doi.org/10.1108/JPCC-07-2020-0051 [details]

    2019

    • de Jong, L., Meirink, J., & Admiraal, W. (2019). School-based teacher collaboration: Different learning opportunities across various contexts. Teaching and Teacher Education, 86, [102925]. https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.102925

    2022

    • Hirose, L. (Author), Dennerlein, S. (Author), de Jong, L. (Author), & Endedijk, M. (Author). (2022). Guiding evaluation of trainings in the field of energy transition. Web publication or website https://doi.org/10.31235/osf.io/yb8w5

    2021

    • Admiraal, W., Schenke, W., de Jong, L., & Sligte, H. (2021). De school als professionele leergemeenschap: Interventies om professioneel leren te bevorderen. In R. Poell, & J. Kessels (Eds.), Handboek Human Resource Development. Organiseren van het leren (pp. 365-380). LannooCampus.
    • Hubers, M., Endedijk, M., Schipper, T., de Jong, L., & Corporaal, S. (2021). Learning communities: Het vormgeven en evalueren van een kansrijke vorm voor een leven lang ontwikkelen. In R. Poell, & J. Kessels (Eds.), Handoek Human Resource Development: Organiseren van het leren (pp. 333-345). LannooCampus.

    2020

    • Admiraal, W. F., de Jong, L., Schenke, W., & Sligte, H. W. (2020). De school als professionele leergemeenschap. In A. Ros, F. Geijsel, J. Dengerink, & B. de Wit (Eds.), Leraar: een professie met perspectief 3 (pp. 37-46). Ten Brink Uitgevers.

    2022

    • de Jong, L., Vaessen, A., Schenke, W., van der Lee, L., Sligte, H. W., & Admiraal, W. F. (2022). Duurzame ontwikkeling van de school als professionele leergemeenschap. Paper presented at Onderwijs Research Dagen, Hasselt, Belgium.

    Talk / presentation

    • Schenke, W. (speaker), de Jong, L. (speaker) & Vaessen, A. (speaker) (30-6-2022). Duurzame ontwikkeling van de school als professionele leergemeenschap, Werkconferentie Duurzame ontwikkeling van de school als professionele leergemeenschap, Vleuten.
    • de Jong, L. (speaker) & Sligte, H. (speaker) (23-3-2022). Samen kennis delen, benutten en creëren: Inzichten uit onderzoek naar professionele leergemeenschappen en inspiratie voor de praktijk, de Kring Andragologie.

    2020

    • de Jong, L. (2020). Teacher professional learning and collaboration in secondary schools.
    This list of publications is extracted from the UvA-Current Research Information System. Questions? Ask the library or the Pure staff of your faculty / institute. Log in to Pure to edit your publications. Log in to Personal Page Publication Selection tool to manage the visibility of your publications on this list.
  • Ancillary activities
    • Universiteit Twente
      postdoc