For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
NL
Business Administration (Bedrijfskunde)

Toelating, inschrijving en selectie

Business Administration

Volg de volgende stappen om je in te schrijven voor onze selectieve opleiding Business Administration.

  • 1. Check de deadlines

    De bachelor Business Administration hanteert een numerus fixus: het aantal plaatsen is beperkt. De aanmelddeadline was 15 januari 2019. Voor het studiejaar 2020-2021 kun je je inschrijven vanaf oktober 2019.

  • 2. Toelatingseisen

    Met een van de volgende vooropleidingen kun je je inschrijven voor de opleiding Business Administration:

    • Vwo-diploma, ongeacht het profiel, met wiskunde A en/of B
    • Hbo-propedeusediploma met wiskunde en Engels op vwo-niveau
    • International prior education 
    • Toelating via het colloquium doctum voor wie 21 jaar of ouder is en onvoldoende vooropleiding heeft.

    Toelatingseis Engels

    Voldoe je niet aan de toelatingseis voor Engels? Zie onderstaande instituten waar je deelcertificaten Engels kunt behalen of cursussen kunt volgen die voorbereiden op het staatsexamen. Let op: het bewijs dat je aan de toelatingseis Engels voldoet moet uiterlijk 15 juli bij het Admissions Office binnen zijn, anders kun je niet met de opleiding beginnen. Neem hierover contact op met het Admissions Office.

    Colloquium doctum

    Als je 21 jaar of ouder bent en niet het juiste diploma hebt om toegelaten te worden, dan bestaat de mogelijkheid om via een colloquium doctum toegelaten te worden. Dit heb je hiervoor nodig:

    • VWO wiskunde A of B Staatsexamen
    • VWO Engels (dit kan eventueel vervangen worden met een IELTS-, TOEFL- of Cambridge-toets. Neem hiervoor contact op met het Admissions Office)

    Meer informatie over Colloquium Doctum

  • 3. Schrijf je in via Studielink

    Inschrijven voor een opleiding gaat via Studielink. Je hebt hiervoor een DigiD nodig. Het is aan te raden je DigiD ten minste drie weken voor de inschrijfdeadline van je opleiding aan te vragen en te activeren.

    Stappenplan inschrijven in Studielink:

    • Inloggen studielink
      Ga naar Studielink en log in met je DigiD.
    • Persoonlijke gegevens invoeren/checken
      Let goed op en check je gegevens.
    • Controle gegevens door Studielink
      Studielink controleert de door jou ingevulde persoons- en vooropleidingsgegevens en stuurt ze naar de UvA. Ook de UvA stuurt je mails over de status van je inschrijving zolang je inschrijving nog niet definitief is.
    • Nieuwe inschrijving toevoegen
      Klik op 'Nieuwe inschrijving toevoegen'. Kies in het dropdownmenu voor ‘Business Administration (a bachelor)*. Als je de Engelstalige variant van de opleiding wil volgen, zorg er dan voor dat je die selecteert. Wil je je voor meerdere studies inschrijven, dan moet je voor elke opleiding apart de inschrijfprocedure bij Studielink doorlopen.

    * Je kunt in Studielink voor maximaal twee numerus fixus opleidingen een verzoek tot inschrijving doen. Mocht je voor beide opleidingen zijn toegelaten, dan moet je één van de twee kiezen.

    Naar Studielink

  • 4. Dien je aanvraag in via Embark

    Hoe moet ik me aanmelden voor de opleiding?

    Vanaf 10 oktober 2018 - 15 januari 2019 is het mogelijk om je aan te melden voor de bacheloropleiding Business Administration in Studielink. Na je aanmelding in Studielink ontvang je je UvAnet-ID (studentnummer) en een link naar het online aanmeldsysteem Embark. Als je je voor 15 januari in Studielink hebt geregistreerd kun je nog tot 31 januari 2019 je aanmelding compleet maken in Embark.

    Online aanmeldprocedure in Embark

    Volg de instructies op uit de mail die je hebt gekregen nadat je je hebt aangemeld via Studielink. Hierin staat een link naar het aanmeldsysteem Embark.

    Om te beginnen met je aanmelding heb je eerst een account nodig van Embark. Let op: dit is niet gekoppeld aan Studielink of je UvAnet-id(studentnummer), je moet een nieuw account in Embark maken. Als je technische problemen ervaart met het Embark systeem, kun je contact opnemen met de help desk van Embark via support@embark.com

    Online aanmeldformulier (Embark)

    Aanmelding in Embark afronden

    Voor een volledige aanmelding in Embark heb je de volgende documenten nodig:

    • Identiteitsbewijs (paspoort, ID)
    • UvAnetID
    • cv
    • Diploma + cijferlijst als je die al behaald hebt. Of de laatste cijferlijst van 2017-2018 en de meest recente cijferlijst van 2018-2019 als je je diploma nog niet behaald hebt.
    • Als je diploma en cijferlijst niet in het Nederlands, Engels of Duits zijn, dan hebben we een officiële vertaling nodig én het originele document.
    • Cijfergemiddelde (GPA) gebaseerd op je eindexamen vakken. Gebruik deze GPA calculator (link naar GPA calculator) om je cijfergemiddelde te berekenen.
    • Engelse test score (indien nodig)
    • Kies de selectiedatum van jouw voorkeur. Alle benodigde toetsstof ontvang je een week voor de selectietoets.
    • Contactgegevens van je supervisor (naam + emailadres) als je de selectietoets niet in Nederland gaat maken.
  • 5. Activeer je UvAnetID

    Nadat je je hebt ingeschreven in Studielink, krijg je een e-mail met je UvAnetID (studentnummer). Activeer je UvAnetID volgens de instructies. Je hebt je UvAnetID nodig om je in te schrijven bij de UvA.

  • 6. Selectie: aanmelden en deelnemen

    De opleiding Business Administration aan de UvA staat wil jou een kwalitatief hoogwaardige opleiding bieden en perspectief op de arbeidsmarkt.

    Het aantal opleidingsplaatsen is daarom beperkt. Om in aanmerking te komen voor toelating tot de opleiding moet je deelnemen aan de selectie. Lees hier alles over de selectie.

    In het kort komt het op het volgende neer:

    A. Schrijf je in voor de selectie via het online aanmeldingssysteem Embark

    Schrijf je zo snel mogelijk in voor de selectie in Embark. Doe dit voor 31 januari. Je schrijft je in voor de februari- of de maartronde. De selectie bestaat uit twee delen:

    1. 50% cijfergemiddelde vwo diploma (of 5 vwo overgangscijfers)
    2. 50% resultaat academische competentie- en vaardighedentoets

    B. Doe mee met de selectie

    Een week voor de selectie ontvang je toegang tot de online leeromgeving met studiemateriaal en het toetsmoment. Deelname aan de toets is verplicht. Als je niet deelneemt aan de toets krijg je geen rangnummer toebedeeld.

    Toetsdata:

    16 februari of 2 maart als je de toets in Amsterdam op locatie maakt*

    18 februari of 4 maart als je de toets in je eigen land onder supervisie maakt

    * Een toets op locatie is verplicht als je in Nederland woont.

    Let op: als je een datum hebt gekozen kun je niet meer wisselen.

    C. Bekijk je rangnummer in Studielink

    ​Op 15 april worden de rangnummers zichtbaar in Studielink. Afhankelijk van je rangnummer kun je een plaats aangeboden krijgen. Krijg je een plaats aangeboden? Dan ontvang je hierover apart een bericht met aanvullende informatie.

  • 7. Accepteer/weiger plaats

    Afhankelijk van je rangnummer wordt er een plaats aangeboden. Na het ontvangen van dit aanbod heb je 14 dagen (14x24 uur) de tijd om je plaats te accepteren. Doe je dit niet, dan vervalt je plaats automatisch en wordt deze aangeboden aan een andere student.

  • 8. Vraag je collegekaart aan

    Een collegekaart is een persoonlijke kaart die je onder andere gebruikt als identificatie tijdens tentamens en bij het lenen van boeken. Na je voorwaardelijke toelating ontvang je van de centrale studentenadministratie van de UvA meer informatie over het aanvragen van een collegekaart.

  • 9. Doe mee aan de introductiedag

    De opleiding begint met een introductiemiddag tijdens de Intreeweek. Onze studievereniging organiseert een introductiekamp. Je ontvang per e-mail meer informatie hierover.

Vragen

Als je vragen hebt omtrent de toelating of het aanmeldproces, neem dan contact op met het Admissions Office.