Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
EN
Kies je filters

Eureka! februari 2016

Interviews met wetenschappers ontvangen over actueel onderzoek? Schrijf je nu in!

Resultaten: 1 - 4 van 4
Resultaten: 1 - 4 van 4
  • Bram Kuijken
    Radicaal nieuwe producten verdienen nieuw label

    Producenten van nieuwe producten moeten zich bewust zijn van waar de consument bij aan kan haken. Bram Kuijken schreef een proefschrift over het belang van categorisering van nieuwe producten.

  • Oana Furtuna
    De vertrouwenseffecten van bezuinigingsmaatregelen

    Is er een relatie tussen bezuinigingsmaatregelen van de overheid en het consumentenvertrouwen? En wat is de invloed van een lager vertrouwen op de consumptie?

  • Alexander Rinnooy Kan
    Nieuwe samenwerkingsverbanden ontdekken, in Nederland en daarbuiten

    Het doel van de Nationale Wetenschapsagenda, ‘nieuwsgierigheid in kaart brengen als bron van inspiratie voor wetenschappelijk onderzoek in brede zin’, is volgens Alexander Rinnooy Kan ruimschoots bereikt.

  • Alexander van de Minne
    Stijging huizenprijzen door verruiming verstrekking hypotheken

    Onderzoeker Alexander van de Minne neemt in zijn proefschrift de Nederlandse huizenmarkt onder de loep. De verruiming van de kredietvoorwaarden hebben voor een enorme prijsstijging gezorgd, maar van een zeepbel is volgens de onderzoeker geen sprake.