Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
EN

Eureka! juli 2019

Schrijf je in voor onze Kennisnieuwsbrief Eureka! en ontvang 4 keer per jaar interviews met wetenschappers over actueel onderzoek.

Resultaten: 1 - 3 van 3
Resultaten: 1 - 3 van 3
  • Managers nemen betere beslissingen met behulp van machine learning

    Voor zijn promotieonderzoek onderzocht Qingchen Wang hoe machine learning kan worden ingezet in operations management en digitale marketing. Bedrijven zijn goed op weg met het vergaren van de hiervoor benodigde informatie maar daarna stokt het, constateerde hij.

  • Voorkeuren van consumenten meten met virtuele keuzevragen

    Statistisch onderzoeker Roselinde Kessels van de Universiteit van Amsterdam onderzoekt onder meer wat mensen van een busreis verwachten of hoe ze tegen vaccinaties aankijken.

  • Monetair beleid kan bubbels op financiële markt beperken

    Een renteverhoging, gecombineerd met transparantie over het rentebeleid, zou een remmend effect kunnen hebben op verwachtingen die bubbels op de financiële markten veroorzaken. Dat blijkt uit experimenten van de onlangs gepromoveerde gedragseconoom Myrna Hennequin (Amsterdam School of Economics, sectie Quantitative Economics).