Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
EN

Campagnestijl

Voor campagnemiddelen mag worden afgeweken van de reguliere huisstij en kan gebruikgemaakt worden van de campagnerichtlijnen. In de huidige campagnestrategie laten we de mensen zien die ons elke dag op de UvA omringen. Deze mensen worden op een specifieke manier in beeld gebracht, door fotografe Robin de Puy. Hiervoor hebben we geen slogan nodig, maar brengen mensen in beeld met UvA-DNA; intellectuele rebellen, nieuwsgierig, uitgesproken en onderzoekend. De campagnestijl is voornamelijk bedoeld voor bachelor- en mastercommunicatie campagnes. Projectcommunicatie en opleidingscommunicatie zoals brochures worden altijd in de reguliere huisstijl opgemaakt.

Voorbeelden campagne fotografie door Robin de Puy
  • Afzender

    De afzender van campagnes is altijd de UvA, eventueel aangevuld met een organisatieonderdeel uit de merkarchitectuur. Het UvA merk is ook in campagnes sterk aanwezig door het logo op uitingen altijd bovenaan te plaatsen. Het is niet toegestaan een campagnelogo te ontwikkelen. 

  • Lettertype

    In UvA campagnes is bewust gekozen voor de Source Sans Pro. Hiermee onderscheid de campagne zich van de reguliere huisstijl waar de Stempel Garamond het beeldbepalende lettertype is. De Source Sans Pro wordt binnen de UvA huisstijl al gebruikt op het UvA-web en in online uitingen. 

  • Stijlelement

    Het stijlelement dat consequent en uitsluitend gebruikt wordt binnen de campagnestijl, is de accolade. Dit stijlelement verbindt de verschillende uitingen binnen een campagne. De accolade staat symbool voor een dialoog en verwijst daarom in de uitingen ook altijd naar de dialoog. De accolade mag zowel staand als liggend gebruikt worden. 

Campagne formats

Het campagneconcept komt tot leven in drie verschillende formats: Ask, Discover en Meet.

Ask UvA

In korte video's van ongeveer één minuut wordt via Ask UvA een persoonlijk antwoord gegeven op vragen vanuit onze doelgroep. De vraag en de student of medewerker aan het woord staan centraal. 

Ask UvA is een online component uit de campagnestrategie en is goed te delen via de website en social media. Deze video's hebben een eenvoudige maar kleurrijke achtergrond, zodat deze wel opvalt op het platform waar de content wordt gedeeld, maar de achtergrond niet afleid van de boodschap.

  • Voorbeelden ASK

Discover UvA

Via Discover UvA wordt dieper ingegaan op inhoudelijke zaken. Zo genereren we zichtbaarheid voor onderwerpen waar mensen zich op de universiteit mee bezighouden. In een soort mini-colleges van tien minuten spreken betrokkenen over hun onderzoeken, specifieke opleidingen of actuele thema’s. 

  • Voorbeelden Discover

Meet UvA

In Meet UvA maakt de lezer kennis met verschillende personen binnen de universiteit. Hun karakters worden vastgelegd in foto’s van Robin de Puy. In de bijbehorende interviewserie vertellen mensen over wat hen motiveert en inspireert om aan de UvA te studeren of werken. Via hun verhaal duik je de universiteit in en leer je op allerlei niveau's de mensen uit de UvA gemeenschap kennen. Voor Meet UvA worden jaarlijks ongeveer 24 portretten gemaakt. 

Lees hier de eerste reeks interviews

Voorbeeld Masterweek campagne 2019

Een campagne ontwikkelen

Ben je van plan een campagne te ontwikkelen voor één van de organisatieonderdelen van de UvA. Neem dan contact op met de medewerkers van het marketingteam.