Kovacs, M., Holcombe, A., Aust, F., & Aczel, B. (2021). Tenzing and the importance of tool development for research efficiency. Information Services and Use, 41(1-2), 123-130. https://doi.org/10.3233/ISU-210109
Moran, T., Hughes, S., Hussey, I., Vadillo, M. A., Olson, M. A., Aust, F., Bading, K., Balas, R., Benedict, T., Corneille, O., Douglas, S. B., Ferguson, M. J., Fritzlen, K. A., Gast, A., Gawronski, B., Giménez-Fernández, T., Hanusz, K., Heycke, T., Högden, F., ... De Houwer, J. (2021). Incidental Attitude Formation via the Surveillance Task: A Preregistered Replication of the Olson and Fazio (2001) Study. Psychological Science, 32(1), 120-131. https://doi.org/10.1177/0956797620968526[details]
van Doorn, J., Aust, F., Haaf, J. M., Stefan, A. M., & Wagenmakers, E. J. (2021). Bayes Factors for Mixed Models. Computational Brain and Behavior. https://doi.org/10.1007/s42113-021-00113-2
2020
Alves, H., Högden, F., Gast, A., Aust, F., & Unkelbach, C. (2020). Attitudes From Mere Co-Occurrences Are Guided by Differentiation. Journal of Personality and Social Psychology, 119(3), 560-581. https://doi.org/10.1037/pspa0000193[details]
Aust, F., & Stahl, C. (2020). The enhancing effect of 200 mg caffeine on mnemonic discrimination is at best small. Memory, 28(7), 858-869. https://doi.org/10.1080/09658211.2020.1781899
Holcombe, A. O., Kovacs, M., Aust, F., & Aczel, B. (2020). Documenting contributions to scholarly articles using CRediT and tenzing. PLoS ONE, 15(12), [e0244611]. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0244611[details]
Aust, F., Haaf, J. M., & Stahl, C. (2019). A Memory-Based Judgment Account of Expectancy-Liking Dissociations in Evaluative Conditioning. Journal of Experimental Psychology Learning Memory and Cognition, 45(3), 417-439. https://doi.org/10.1037/xlm0000600[details]
2018
Klein, O., Hardwicke, T. E., Aust, F., Breuer, J., Danielsson, H., Mohr, A. H., Jzerman, H. I., Nilsonne, G., Vanpaemel, W., & Frank, M. C. (2018). A practical guide for transparency in psychological science. Collabra: Psychology, 4(1), [20]. https://doi.org/10.1525/collabra.158
Rouder, J. N., Haaf, J. M., & Aust, F. (2018). From theories to models to predictions: A Bayesian model comparison approach. Communication Monographs, 85(1), 41-56. https://doi.org/10.1080/03637751.2017.1394581
Silberzahn, R., Uhlmann, E. L., Martin, D. P., Anselmi, P., Aust, F., Awtrey, E., Bahník, Bai, F., Bannard, C., Bonnier, E., Carlsson, R., Cheung, F., Christensen, G., Clay, R., Craig, M. A., Rosa, A. D., Dam, L., Evans, M. H., Cervantes, I. F., ... Nosek, B. A. (2018). Many analysts, one data set: Making transparent how variations in analytic choices affect results. Advances in Methods and Practices in Psychological Science, 1(3), 337-356. https://doi.org/10.1177/2515245917747646
Stahl, C., & Aust, F. (2018). Evaluative Conditioning as Memory-Based Judgment. Social Psychological Bulletin, 13(3), [e28589]. https://doi.org/10.5964/spb.v13i3.28589
2017
Heycke, T., Aust, F., & Stahl, C. (2017). Subliminal influence on preferences? A test of evaluative conditioning for brief visual conditioned stimuli using auditory unconditioned stimuli. Royal Society Open Science, 4(9), [160935]. https://doi.org/10.1098/rsos.160935
2016
Aust, F., & Edwards, J. D. (2016). Incremental validity of useful field of view subtests for the prediction of instrumental activities of daily living. Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 38(5), 497-515. https://doi.org/10.1080/13803395.2015.1125453
2013
Aust, F., Diedenhofen, B., Ullrich, S., & Musch, J. (2013). Seriousness checks are useful to improve data validity in online research. Behavior Research Methods, 45(2), 527-535. https://doi.org/10.3758/s13428-012-0265-2
2011
Aust, F., Moehlenbrink, C., & Jipp, M. (2011). Operationalization of learned carelessness: An experimental approach. Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society Annual Meeting, 55, 1735-1739. https://doi.org/10.1177/1071181311551360
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.