Van Eikema Hommes, M., Van Der Werf, I., Bakker, P., & Kirsch, K. (2023). Cornelis Tromp’s trophies: The origins of a late portrait (1675-1676) by Ferdinand Bol. Oud Holland, 136(1), 17-48. https://doi.org/10.1163/18750176-13601002[details]
Bakker, P., & van der Wurff, R. (2013). News. In R. Towse, & C. Handke (Eds.), Handbook on the digital creative economy (pp. 378-388). Edward Elgar. [details]
2012
Diekerhof, E., & Bakker, P. (2012). To check or not to check: an explorative study of source checking by Dutch journalists. Journal of Applied Journalism & Media Studies, 1(2), 241-253. Advance online publication. https://doi.org/10.1386/ajms.1.2.241_1[details]
Bakker, P. (2009). Übersicht über den Gratis-Tageszeitungsmarkt in Europa. In M. Haller (Ed.), Gratis-Tageszeitungen in den Lesermärkten Westeuropas (pp. 27-46). Baden-Baden: Nomos. [details]
Bakker, P., & Seetaler, J. (2009). Supporting concentration or promoting diversity? The impact of free dailies on the Austrian newspaper market. In B. Stark, & M. Magin (Eds.), Die Österreichische Medienlandschaft im Umbruch (pp. 67-80). (Relation; No. 3). Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften. https://doi.org/10.1553/relation3s67[details]
Pantti, M., & Bakker, P. (2009). Misfortunes, memories and sunsets: non-professional images in Dutch news media. International Journal of Cultural Studies, 12(5), 471-489. https://doi.org/10.1177/1367877909337860[details]
2008
Ala-Fossi, M., Bakker, P., Ellonen, H. K., Küng, L., Lax, S., Sádaba, C., & van der Wurff, R. (2008). The impact of the Internet on business models in the media industries : a sector-by-sector analysis. In L. Küng, R. G. Picard, & R. Towse (Eds.), The Internet and the mass media (pp. 149-169). Sage. [details]
Bakker, P. (2008). De gratis revolutie - de heruitvinding van de krant. In J. Huypens, & H. Van den Bulck (Eds.), Hoelang betalen we nog voor onze krant? (pp. 7-18). Universiteit Antwerpen. [details]
Bakker, P., & Sádaba, C. (2008). The impact of the Internet on users. In L. Kung, R. G. Picard, R. Towse, & R. Picard (Eds.), The Internet and the mass media (pp. 86-101). Sage. [details]
van der Wurff, R., Bakker, P., & Picard, R. G. (2008). Economic growth and advertising expenditures in different media. Journal of Media Economics, 21(1), 28-52. https://doi.org/10.1080/08997760701806827[details]
2011
Bakker, P., & Berganza Conde, M. R. (2011). El escenario de los medios impresos en España durante los últimos diez años. In M. R. Berganza Conde, M. del Hoyo Hurtado, & M. Á. Chaparro Domínguez (Eds.), Desarrollo y características de los diarios gratuitos en España: análisis cuantitativo de las principales cabeceras (pp. 19-30). Madrid: Dykinson. [details]
2010
Bakker, P. (2010). Print media shifts in Central and Eastern Europe: the development of a hybrid model. In E. Vartanova (Ed.), Content, channels and audiences in the new millenium: interaction and interrelations (pp. 166-182). Faculty of Journalism, Lomonosov Moscow State University. [details]
Bakker, P. (2011). Het peilglas van de uitgeefinnovatie: half leeg of half vol? In M. Slot, & V. Frissen (Eds.), Veranderende nieuwspraktijken: vernieuwingen in de productie en consumptie van nieuws (pp. 37-40). (3D-rapport). TNO [etc.]. [details]
Bakker, P. (2011). Jatnieuws: see you later aggregator. Uitgeven, 2011, 87-89. [details]
Bakker, P., de Ridder, J., & Schönbach, K. (2010). Lichte plekken in de regio: lokale informatievoorziening in Nederland. het Stimuleringsfonds voor de Pers.
van Eikema Hommes, M., & Bakker, P. (2008). Hoogachtbaarheid en ontzaglijke grootheid: de burgemeesterskamer van het stadhuis van Enkhuizen. In H. van Nierop, E. Grabowsky, A. Janssen, H. Leeflang, & G. Verhoeven (Eds.), Romeyn de Hooghe: de verbeelding van de late Gouden Eeuw (pp. 222-243). Waanders. [details]
2011
Bakker, P. (2011). Mijn leven als bron - zeven doodzonden van de interviewer. Het Parool, 26-27.
2010
Bakker, P. (2010). Compact. De Volkskrant, 39.
Bakker, P. (2010). De tanende vanzelfsprekendheid van het lokale nieuws. De Pers. http://www.depers.nl/
Bakker, P. (2010). Mecom zuigt kranten leeg. Brabants Dagblad, 15.
2009
Bakker, P. (2009). Onafhankelijk blijven, dat wordt lastig. De Volkskrant, 7.
Bakker, P. (2009). We zijn nog altijd dol op dagbladen. De Volkskrant, 9.
2008
Bakker, P. (2008). De Krant: Het wordt nooit meer zoals het was. Brabants Dagblad, 14.
Bakker, P. (2008). Papieren krant wordt niet weggevaagd door internet. De Volkskrant, 11.
Bakker, P. (2008). Weer rust op zondag, maar niet bij de krant. De Twentsche Courant Tubantia, 14.
2008
Bakker, P. (2008). Gezicht op Leeuwarden : schilders in Friesland en de markt voor schilderijen in de Gouden Eeuw. [Thesis, externally prepared, Universiteit van Amsterdam]. [details]
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.