Groenman, A. P., Hornstra, R., Hoekstra, P. J., Steenhuis, L., Aghebati, A., Boyer, B. E., Buitelaar, J. K., Chronis-Tuscano, A., Daley, D., Dehkordian, P., Dvorsky, M., Franke, N., DuPaul, G. J., Gershy, N., Harvey, E., Hennig, T., Herbert, S., Langberg, J., Mautone, J. A., ... van den Hoofdakker, B. J. (2022). An Individual Participant Data Meta-analysis: Behavioral Treatments for Children and Adolescents With Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 61(2), 144-158. https://doi.org/10.1016/j.jaac.2021.02.024
2021
Dekkers, T. J., Huizenga, H. M., Bult, J., Popma, A., & Boyer, B. E. (2021). The importance of parental knowledge in the association between ADHD symptomatology and related domains of impairment. European Child & Adolescent Psychiatry, 30(4), 657-669. https://doi.org/10.1007/s00787-020-01579-4[details]
Hulsbosch, A-K., Boyer, B. E., & Van der Oord, S. (2020). Parent-Adolescent Conflict in Adolescents with ADHD: Rater Agreement and Associated Factors. Journal of Child and Family Studies, 29(12), 3447-3458. https://doi.org/10.1007/s10826-020-01801-6[details]
Van der Oord, S., Boyer, B. E., Van Dyck, L., Mackey, K., De Meyer, H., & Baeyens, D. (2020). A Randomized Controlled Study of a Cognitive Behavioral Planning Intervention for College Students With ADHD: An Effectiveness Study in Student Counseling Services in Flanders. Journal of Attention Disorders, 24(6), 849-862. https://doi.org/10.1177/1087054718787033[details]
Boyer, B., MacKay, K. J., MacLeod, B. D., & van der Oord, S. (2018). Comparing Alliance in Two Cognitive-Behavioural Therapies for Adolescents With ADHD Using a Randomized Controlled Trial. Behavior Therapy, 49(5), 781-795. https://doi.org/10.1016/j.beth.2018.01.003[details]
Boyer, B. E., Doove, L. L., Geurts, H. M., Prins, P. J. M., Van Mechelen, I., & Van der Oord, S. (2016). Qualitative treatment-subgroup interactions in a randomized clinical trial of treatments for adolescents with ADHD: Exploring what cognitive-behavioral treatment works for whom. PLoS ONE, 11(3), [e0150698]. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0150698[details]
Boyer, B. E., Geurts, H. M., Prins, P. J. M., & van der Oord, S. (2016). One-year follow-up of two novel CBTs for adolescents with ADHD. European Child & Adolescent Psychiatry, 25(3), 333-337. https://doi.org/10.1007/s00787-015-0776-3[details]
Boyer, B. E., Geurts, H. M., Prins, P. J. M., & van der Oord, S. (2015). Two novel CBTs for adolescents with ADHD: the value of planning skills. European Child & Adolescent Psychiatry, 24(9), 1075-1090. https://doi.org/10.1007/s00787-014-0661-5[details]
van der Oord, S., & Boyer, B. (2014). ADHD in de adolescentie en (jong)volwassenheid: effectieve niet-medicamenteuze behandelingen. In D. Baeyens, S. Stes, D. Walschaerts, & L. van Dyck (Eds.), (Jong)volwassenen met ADHD: perspectieven op diagnostiek, behandeling en begeleiding vanuit wetenschap en praktijk (pp. 233-250). (CODE Lessius; No. 4). Acco. [details]
Boyer, B., de Vries, M., & Dovis, S. (2016). Tekorten in executieve functies. In P. Snellings, & M. Zeguers (Eds.), Interventies in het onderwijs: leerproblemen (2e ed., pp. 139-156). Boom. [details]
2020
Boyer, B., Kuin, M., & van der Oord, S. (2020). Zelf plannen: Cognitief-gedragstherapeutische plannings- en organisatietraining voor adolescenten met ADHD. In C. Braet, & S. Bögels (Eds.), Protocollaire behandelingen voor kinderen en adolescenten met psychische klachten. - Deel 2: Externaliserend (3e ed., pp. 545-580). Boom. [details]
Keuppens, L., Marten, F., Boyer, B., Beerts, E., Baeyens, D., Kuin, M., & Van Der Oord, S. (2020). Beter slapen met ADHD. Kind en Adolescent Praktijk, 19(4), 29-32. https://doi.org/10.1007/s12454-020-0615-7[details]
Kuin, M., & Boyer, B. (2020). Mijn Slaap Plan: werkboek slaaptraining voor jongeren op basis van CGT en motiverende gespreksvoering. (Kind en adolescent praktijkreeks). Bohn Stafleu van Loghum. [details]
Kuin, M., & Boyer, B. (2020). Slaaptraining voor jongeren op basis van CGT en motiverende gespreksvoering: Mijn Slaap Plan. (Kind en adolescent praktijkreeks). Bohn Stafleu van Loghum. [details]
Boyer, B. E., Kuin, M., & van der Oord, S. (2013). Zelf plannen - Trainershandleiding: training voor jongeren met ADHD. LannooCampus. [details]
Boyer, B., Kuin, M., & van der Oord, S. (2013). Zelf plannen: cognitief gedragstherapeutische plannings- en organisatietraining voor adolescenten met ADHD. In C. Braet, & S. Bögels (Eds.), Protocollaire behandelingen voor kinderen en adolescenten met psychische klachten (Geheel herz. ed., Vol. 2, pp. 43-64). Boom. [details]
Kuin, M., Boyer, B. E., & van der Oord, S. (2013). Zelf plannen - Werkboek. LannooCampus. [details]
2012
Boyer, B., Kuin, M., & van der Oord, S. (2012). Adolescenten met ADHD leren plannen en organiseren. GZ-psychologie, 4(4), 10-17. [details]
Lidmaatschap / relevante positie
Boyer, B. (2017-2030). VGCt.
2016
Boyer, B. E. (2016). Assessment and treatment of planning skills in adolescents with ADHD. [details]
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.