Chen, M., & Wu, X. (2021). Attributing academic success to giftedness and its impact on academic achievement: The mediating role of self-regulated learning and negative learning emotions. School Psychology International, 42(2), 170-186. https://doi.org/10.1177/0143034320985889[details]
Chen, M., Xu, Q., & Cui, M. (2021). Sleep problems, attention, and classroom learning behaviors of Chinese elementary school children: The moderating role of gender. School Psychology International, 42(4), 341-357. https://doi.org/10.1177/0143034321993502[details]
Chen, M., Zee, M., & Roorda, D. L. (2021). Assessing student–teacher relationship quality in cross-cultural contexts: Psychometric properties of student–teacher relationship drawings. European Journal of Developmental Psychology, 1-15. https://doi.org/10.1177/0143034320985889
Chen, M., Zee, M., & Roorda, D. L. (2021). Students' shyness and affective teacher-student relationships in upper elementary schools: A cross-cultural comparison. Learning and Individual Differences, 86, [101979]. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2021.101979[details]
Chen, M., Zee, M., Koomen, H. M. Y., & Roorda, D. L. (2019). Understanding cross-cultural differences in affective teacher student relationships: A comparison between Dutch and Chinese primary school teachers and students. Journal of School Psychology, 76, 89-106. https://doi.org/10.1016/j.jsp.2019.07.011[details]
van der Ark, L. A., Korf, W., Peters, P., Chen, M., ten Hove, D., & Koopman, L. (2019). Onderzoek naar de verbetering van tests en vragenlijsten voor de pedagogische praktijk. In W. de Jong, J. Bekker, H. de Deckere, I. Schonewille, & L. van der Poel (Eds.), De belofte van de jeugd?!: Pedagogiek in de 21e eeuw (pp. 81-92). Uitgeverij SWP. [details]
2021
Chen, M., Zee, M., & Roorda, D. L. (2021). Student-teacher relationship drawings and student characteristics: A cross-cultural comparison. Paper presented at the19th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction (EARLI 2021) [online], Gothenburg, Denmark.
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.