Heijink, A., Schoonhoven, M., & van den Heuvel, J. (2022). Increasing efficiency in healthcare: A showcase in an orthopedic outpatient clinic. International Journal of Lean Six Sigma, 13(1), 33-45. https://doi.org/10.1108/IJLSS-01-2021-0017
2013
van den Heuvel, J., Niemeijer, G. C., & Does, R. J. M. M. (2013). Measuring healthcare quality: the challenges. International Journal of Health Care Quality Assurance, 26(3), 269-278. https://doi.org/10.1108/09526861311311454[details]
2011
Niemeijer, G. C., Does, R. J. M. M., de Mast, J., Trip, A., & van den Heuvel, J. (2011). Generic project definitions for improvement of health care delivery: A case-based approach. Quality Management in Health Care, 20(2), 152-164. https://doi.org/10.1097/QMH.0b013e318213e75c[details]
Does, R. J. M. M., van den Heuvel, J., de Mast, J., & Niemeijer, G. C. (2010). Improving quality in healthcare while reducing costs. Quality Management Forum, 36(3), 12-15. http://www.asq-qmd.org/2010_Newsletters[details]
2009
Does, R. J. M. M., Vermaat, T. M. B., Verver, J. P. S., Bisgaard, S., & van den Heuvel, J. (2009). Reducing start time delays in operating rooms. Journal of Quality Technology, 41(1), 95-109. http://www.asq.org/pub/jqt/[details]
Does, R. J. M. M., & van den Heuvel, J. (2008). Organizational excellence in healthcare. In K. J. Foley, & P. Hermel (Eds.), The theories and practices of organizational excellence: New perspectives (pp. 77-103). SAI Global. [details]
van den Heuvel, J., Does, R. J. M. M., & de Koning, H. (2007). An application of Lean Six Sigma in a hospital. In J. Anthony, & M. Kumar (Eds.), Proceedings of the Second International Conference on Six Sigma (pp. 299-314). CRISSPI. [details]
2006
Does, R. J. M. M., Vermaat, T. M. B., de Koning, H., Bisgaard, S., & van den Heuvel, J. (2006). Standardizing Healthcare Projects. Six Sigma Forum Magazine, 6(1), 14-23. http://www.asq.org/pub/sixsigma/index.html[details]
van den Heuvel, J., Does, R. J. M. M., & de Koning, H. (2006). Lean Six Sigma in a hospital. International Journal of Six Sigma and Competitive Advantage, 2(4), 377-388. [details]
van den Heuvel, J., & Does, R. J. M. M. (2007). Doelmatigheid, kwaliteit en veiliger zorg? ZM magazine, 23(4), 5-7. [details]
2007
van den Heuvel, J., & Does, R. J. M. M. (2007). Six Sigma werkt ook in de zorg. Synaps, 24, 38-39. [details]
2007
van den Heuvel, J. (2007). The Effectiveness of ISO 9001 and Six Sigma in Healthcare. [Thesis, fully external, EUR Erasmus Universiteit van Rotterdam]. Beaumont Quality Publications.
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.