Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.

T. (Thomas) Klijnstra MSc

Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen
Powl Docenten ILO
Fotograaf: Thomas Klijnstra

Bezoekadres
  • Nieuwe Achtergracht 127
Postadres
  • Postbus 15776
    1001 NG Amsterdam
Contactgegevens
  • Publicaties

    2023

    • Klijnstra, T., Stoel, G. L., Ruijs, G. J. F., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2023). Toward a framework for assessing the quality of students’ social scientific reasoning. Theory and Research in Social Education, 51(2), 173-200. Advance online publication. https://doi.org/10.1080/00933104.2022.2132894

    2022

    2017

    2023

    • Klijnstra, T., Stoel, G., Ruijs, G. J. F., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2023). Educative curriculum materials that can promote students’ social scientific reasoning. Paper presented at EARLI, Thessaloniki, Greece.
    • Klijnstra, T., Stoel, G., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2023). De professionele groei van docenten in het onderwijzen van sociaalwetenschappelijk redeneren. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2023, Amsterdam, Netherlands.
    • Klijnstra, T., Stoel, G., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2023). Teachers' professional growth in teaching social scientific reasoning. Poster session presented at EARLI, Thessaloniki, Greece.

    2022

    • Klijnstra, T., Ruijs, G. J. F., Stoel, G. L., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2022). From Gut to Mind: Towards a Learning Progression of Students Social Scientific Reasoning. Paper presented at AERA, San Diego, United States.
    • Klijnstra, T., Ruijs, G. J. F., Stoel, G. L., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2022). Making reasoning about social problems sustainable - Educative curriculum materials to promote students’ social scientific reasoning. Paper presented at EARLI SIG13 conference 'Creating Democratic Societies – Making Democracy Sustainable, Kristiansand, Norway.
    • Klijnstra, T., Stoel, G. L., Ruijs, G. J. F., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2022). Van onderbuik naar verstand: de ontwikkeling van een progressiemodel voor het sociaalwetenschappelijk redeneren van leerlingen. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2022.

    2021

    • Klijnstra, T. (2021). Reasoning about social problems: identifying students’ learning progression. Paper presented at Dag van de Sociologie 2021.

    Spreker

    • Klijnstra, T. (speaker) (5-10-2022). Redeneren over maatschappelijke vraagstukken: van onderbuik naar verstand, ResearchED Laren 2022.
    • Ruijs, G. (speaker) & Klijnstra, T. (speaker) (16-6-2022). Leren redeneren over maatschappelijke problemen, Docentendag Maatschappijleer 2022.
    • Klijnstra, T. (speaker) (28-3-2022). Workshop: redeneren over maatschappelijke problemen bij maatschappijwetenschappen, Landelijke LIO-dag 2022 Maatschappijleer, Amsterdam.
    • Klijnstra, T. (speaker), Ruijs, G. (speaker), Stoel, G. (speaker) & van Boxtel, C. (speaker) (25-3-2022). Symposium: Redeneren over maatschappelijke problemen: ontwikkeling en implementatie van didactische aanpakken bij Maatschappijwetenschappen, Symposium docenten Maatschappijwetenschappen: Redeneren over maatschappelijke problemen: ontwikkeling en implementatie van didactische aanpakken bij Maatschappijwetenschappen, Amsterdam.
    • Klijnstra, T. (speaker) & Ruijs, G. (speaker) (12-5-2021). Leren redeneren over maatschappelijke vraagstukken, Conferentie Taalsteun in het Vakonderwijs - SLO.
    This list of publications is extracted from the UvA-Current Research Information System. Questions? Ask the library or the Pure staff of your faculty / institute. Log in to Pure to edit your publications. Log in to Personal Page Publication Selection tool to manage the visibility of your publications on this list.
  • Nevenwerkzaamheden
    • Geen nevenwerkzaamheden