Langener, A. M., Kramer, A-W., van den Bos, W., & Huizenga, H. M. (2022). A shortened version of Raven’s standard progressive matrices for children and adolescents. British Journal of Developmental Psychology, 40(1), 35-45. https://doi.org/10.1111/bjdp.12381[details]
Larsen, H., Kuhns, L., Kramer, A-W., Huizenga, H. M., Wiers, R. W., Anderson, K. G., & Cousijn, J. (2022). Social multi-sensory alcohol cue reactivity and ad libitum social drinking: an fMRI study. Addiction Neuroscience, 4, [100039]. https://doi.org/10.1016/j.addicn.2022.100039[details]
Niebaum, J. C., Kramer, A-W., Huizenga, H. M., & van den Bos, W. (2022). Adolescents sample more information prior to decisions than adults when effort costs increase. Developmental Psychology, 58(10), 1974–1985. https://doi.org/10.1037/dev0001397[details]
Kramer, A-W., Van Duijvenvoorde, A. C. K., Krabbendam, L., & Huizenga, H. M. (2021). Individual differences in adolescents’ willingness to invest cognitive effort: Relation to need for cognition, motivation and cognitive capacity. Cognitive Development, 57, [100978]. https://doi.org/10.1016/j.cogdev.2020.100978[details]
Kramer, A-W., Huizenga, H. M., Krabbendam, L., & van Duijvenvoorde, A. C. K. (2020). Is It Worth It? How Your Brain Decides to Make an Effort. Frontiers for Young Minds, 8, [73]. https://doi.org/10.3389/frym.2020.00073[details]
Derks, K., Burger, J., van Doorn, J., Kossakowski, J. J., Matzke, D., Atticciati, L., Beitner, J., Benzesin, V., de Bruijn, A. L., Cohen, T. R. H., Cordesius, E. P. A., van Dekken, M., Delvendahl, N., Dobbelaar, S., Groenendijk, E. R., Hermans, M. E., Hiekkaranta, A. P., Hoekstra, R. H. A., Hoffmann, A. M., ... Wagenmakers, E-J. (2018). Network Models to Organize a Dispersed Literature: The Case of Misunderstanding Analysis of Covariance. Journal of European Psychology Students, 9, 48-57. https://doi.org/10.5334/jeps.458[details]
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.