Moss, F. C., Neuwirth, M., & Rohrmeier, M. (2022). The line of fifths and the co-evolution of tonal pitch-classes. Journal of Mathematics and Music. https://doi.org/10.1080/17459737.2022.2044927
Viaccoz, C., Harasim, D., Moss, F. C., & Rohrmeier, M. (2022). Wavescapes: A Visual Hierarchical Analysis of Tonality Using the Discrete Fourier Transform. Musicae Scientiae. https://doi.org/10.1177/10298649211034906
2021
Anzuoni, E., Ayhan, S., Dutto, F., McLeod, A., Moss, F. C., & Rohrmeier, M. (2021). A Historical Analysis of Harmonic Progressions Using Chord Embeddings. In D. A. Mauro, S. Spagnol, & A. Valle (Eds.), SMC 2021 - Proceedings of the 18th Sound and Music Computing Conference (pp. 284-291). (Proceedings of the Sound and Music Computing Conferences; Vol. 2021-June). Sound and Music Computing Network.
Harasim, D., Moss, F. C., Ramirez, M., & Rohrmeier, M. (2021). Exploring the foundations of tonality: statistical cognitive modeling of modes in the history of Western classical music. Humanities and Social Sciences Communications, 8, 1-11. https://doi.org/10.1057/s41599-020-00678-6
Moss, F. C., Köster, M., Femminis, M., Métrailler, C., & Bavaud, F. (2021). Digitizing a 19th-century music theory debate for computational analysis. In CHR 2021: Computational Humanities Research Conference (Vol. 2989, pp. 159-170). (CEUR Workshop Proceedings).
2020
Moss, F. C., Souza, W. F., & Rohrmeier, M. (2020). Harmony and form in Brazilian Choro: A corpus-driven approach to musical style analysis. Journal of New Music Research, 49(5), 416-437. https://doi.org/10.1080/09298215.2020.1797109
2019
Landsnes, K., Mehrabyan, L., Wiklund, V., Lieck, R., Moss, F. C., & Rohrmeier, M. (2019). A model comparison for chord prediction on the annotated beethoven corpus. In I. Barbancho, L. J. Tardon, A. Peinado, & A. M. Barbancho (Eds.), Proceedings of the 16th Sound and Music Computing Conference, SMC 2019 (pp. 250-254). (Proceedings of the Sound and Music Computing Conferences). CERN.
Moss, F. C., Neuwirth, M., Harasim, D., & Rohrmeier, M. (2019). Statistical characteristics of tonal harmony: A corpus study of Beethoven’s string quartets. PLoS ONE, 14(6), [e0217242]. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0217242
Popescu, T., Neuser, M. P., Neuwirth, M., Bravo, F., Mende, W., Boneh, O., Moss, F. C., & Rohrmeier, M. (2019). The pleasantness of sensory dissonance is mediated by musical style and expertise. Scientific Reports, 9(1), [1070]. https://doi.org/10.1038/s41598-018-35873-8
2021
Moss, F. C., & Neuwirth, M. (2021). FAIR, Open, Linked: Introducing the Special Issue on Open Science in Musicology. Empirical Musicology Review, 16(1), 1-4. https://doi.org/10.18061/emr.v16i1.8246
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.