ten Peze, A., Janssen, T., Rijlaarsdam, G., & van Weijen, D. (2021). Writing creative and argumentative texts: What's the difference? Exploring how task type affects students' writing behaviour and performance. L1 Educational Studies in Language and Literature, 21. https://doi.org/10.17239/L1ESLL-2021.21.01.11[details]
ten Peze, A. A., & Toorenaar, J. M. (2022). Poëzie en film: Nieuwsgierig naar (mogelijke) antwoorden. Dialogisch leren en creatief schrijven tijdens de literatuurles. In G. Rijlaarsdam, M. Braaksma, M. van de Guchte, M. Koek, A. ten Peze, M. Schrijvers, & D. van Weijen (Eds.), Literatuur leren lezen in dialoog. : Lessen geïnspireerd op het werk van Tanja Janssen (pp. 145-154). Amsterdam University Press. http://les 12-20220415T110329.pdf
ten Peze, A. A., Janssen, T. M., & Rijlaarsdam, G. C. W. (2018). Het schrijflab – Een lessenserie creatief schrijven voor leerlingen in de bovenbouw havo/vwo.. 277-280.
2017
ten Peze, A. A., Janssen, T. M., & Rijlaarsdam, G. C. W. (2017). The effect of creative writing on students’ writing processes and text quality. Paper presented at 11th conference of the International Association for Research in L1 Education (ARLE) 2017, Tallinn, Estonia.
2016
ten Peze, A. A., Janssen, T. M., & Rijlaarsdam, G. C. W. (2016). The effect of creative writing on students’ writing processes and text quality. Paper presented at EARLI SIG Writing Conference, Liverpool, United Kingdom.
Spreker
Rijlaarsdam, G. (speaker) & ten Peze, A. (invited speaker) (22-1-2022). Creative Writing: from Process Analyses to Testing Course., The 2022 International Conference on the Science of Written Expression, Virtual Conference.
Rijlaarsdam, G. (keynote speaker), ten Peze, A. (speaker), Koek, M. (speaker) & Schrijvers, M. (speaker) (19-5-2021). Crossing your own borders: Creative thinking in language education., Litum Symposium: Literacy in educational borderlands, Umea.
ten Peze, A. (speaker) (27-6-2019). Something different! Does creative writing instruction influence students' writing performance?, 12th conference of the International Association for Research in L1 Education (ARLE) 2019, Lisbon.
ten Peze, A. (speaker), Janssen, T. (speaker) & Rijlaarsdam, G. (speaker) (28-8-2018). 'Something different!' Does creative writing instruction influence students' writing performance?, SIG Writing Research school, Ghent.
ten Peze, A. (speaker) (15-5-2017). What characterizes the creative writing process?, Writing to learn and learning to write, Gent.
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.