Shaikh, S. J. (2023). Artificially intelligent, interactive, and assistive machines: A definitional framework for intelligent assistants. International Journal of Human-Computer Interaction, 39, 776-789 . https://doi.org/10.1080/10447318.2022.2049133
2022
Moran, R. E., & Shaikh, S. J. (2022). Robots in the news and newsrooms: Unpacking meta-journalistic discourse on the use of artificial intelligence in journalism. Digital Journalism, 10(10), 1756-1774. https://doi.org/10.1080/21670811.2022.2085129[details]
Schmidt, H., Shaikh, S. J., Sadecki, E., & Gollust, S. (2022). US adults' preferences for race-based and place-based prioritisation for COVID-19 vaccines. Journal of Medical Ethics, 48, 497-500. https://doi.org/10.1136/medethics-2021-107741
Schmidt, H., Shaikh, S. J., Sadecki, E., Buttenheim, A., & Gollust, S. (2022). Public attitudes about equitable COVID-19 vaccine allocation: a randomised experiment of race-based versus novel place-based frames. Journal of Medical Ethics, 48(12), 993-999. https://doi.org/10.1136/jme-2022-108194[details]
Shaikh, S. J., & Cruz, I. F. (2022). AI in human teams: Effects on technology use, members’ interactions, and creative performance under time scarcity. AI & Society. https://doi.org/10.1007/s00146-021-01335-5
Shaikh, S. J., & Moran, R. E. (2022). Recognize the bias? News media partisanship shapes the coverage of facial recognition technology in the United States. New Media and Society. https://doi.org/10.1177/14614448221090916
2021
Yan, B., Hollingshead, A. B., Alexander, K. S., Cruz, I., & Shaikh, S. J. (2021). Communication in transactive memory systems: A review and multidimensional network perspective. Small Group Research, 52, 3-32. https://doi.org/10.1177/1046496420967764
2019
Miller, L. C., Jeong, D. C., Wang, L., Shaikh, S. J., Gillig, T. K., Godoy, C. G., Appleby, P. R., Corsbie-Massay, C. L., Marsella, S., Christensen, J. L., & Read, S. J. (2019). Systematic representative design: A reply to commentaries. Psychological Inquiry, 30, 250-263. https://doi.org/10.1080/1047840X.2019.1698908
Miller, L. C., Shaikh, S. J., Jeong, D. C., Wang, L., Gillig, T. K., Godoy, C. G., Appleby, P. R., Corsbie-Massay, C. L., Marsella, S., Christensen, J. L., & Read, S. J. (2019). Causal inference in generalizable environments: systematic representative design. Psychological Inquiry, 30, 173-202. https://doi.org/10.1080/1047840X.2019.1693866
2018
Boster, F. J., Liu, R. W., Cheng, Y., Kim, W., & Shaikh, S. J. (2018). The suasory force of sticky messages: An application to the application of sunscreen. Communication Studies, 69, 4-22. https://doi.org/10.1080/10510974.2017.1414067
Hagen, C. S., Bighash, L., Hollingshead, A. B., Shaikh, S. J., & Alexander, K. S. (2018). Why are you watching? Video surveillance in organizations. Corporate Communications, 23, 274-291. https://doi.org/10.1108/CCIJ-04-2017-0043
2017
Shaikh, S. J. (2017). Linear regression. In M. Allen (Ed.), The SAGE Encylopedia of Communication Research Methods (pp. 865-866)
Shaikh, S. J. (2015). Three arenas for interrogating digital politics in Middle East affairs. International Journal of Middle East Studies, 47, 366-368. https://doi.org/10.1017/S0020743815000136
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.