Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
Bachelor
Communicatiewetenschap
Opslaan in favorieten

Guus van Duijn, Alumnus

Guus van Duijn

Bachelor
Ik kijk heel positief terug op de bachelor. Je krijg veel ruimte om je eigen interesses te ontwikkelen en ondanks dat de studie heel breed is, kun je binnen elk vak een invalshoek kiezen die jij interessant vindt. Wat ik soms moeilijk vond aan de bachelor is de mate van wetenschap. Als je teveel daarop focust, verlies je uit het oog hoe leuk de kennis die je tot je neemt eigenlijk is. Zelf zocht ik iets meer de combinatie van wetenschap met creativiteit en daarom heb ik mezelf Photoshop aangeleerd met behulp van YouTube video’s. Ook heb je de mogelijkheid om op exchange te gaan naar het buitenland. Ik heb in Spanje een aantal creatieve keuzevakken op het gebied van communicatie gevolgd om mijn kennis te verbreden.

Stage bij een PR-bureau
Mijn stage heb ik gedaan bij een PR-bureau, waar ik werkte als creatief strateeg. Ik deed onderzoek voor verschillende bedrijven en maakte creatieve concepten voor campagnes. Vooral de theorie die je tijdens de bachelor leert over nieuwswaarden komt goed van pas bij het genereren van publiciteit. Een struikelpunt tijdens mijn stage was ‘nee’ zeggen. Omdat ik dit moeilijk vond, overstroomde mijn agenda met van alles. Mijn tip: wees proactief, maar verlies jezelf niet uit het oog.

Master Persuasieve Communicatie
Na de bachelor was mijn kennis over marketing en communicatie nog niet verzadigd. Daarom heb ik ervoor gekozen om een master in Persuasieve Communicatie te volgen. Naast dat het gevolgd hebben van een master goed is voor je CV, draagt het ook bij aan je persoonlijke ontwikkeling en bereid het je voor op de flow van het werkleven. Na mijn master wil ik gaan werken als creatief strateeg voor uiteenlopende merken.