De jury van de Theaterscriptieprijs 2013 heeft uit geanonimiseerde inzendingen van universiteiten in Nederland en België, vier Masterscripties genomineerd. Deze vier inzendingen zijn allen afkomstig van studenten Theaterwetenschap aan de Universiteit van Amsterdam.

De genomineerden zijn:

• Affective Archives. On the Politics of critical Re-enactment and Historical Experience van Lisa Skwirblies, Universiteit van Amsterdam;
  • Doelmatig zonder doel. De rol van cultuurclassificatie in het huidige kunstsubsidiedebat rond de theatrale kunsten van Rianne Freriks, Universiteit Amsterdam;
  • The Rythm of docu-fiction. An analysis of De Veenfabriek’s performance Machine Agricole through rhythm as an approach to recent Dutch theatrical docu-fiction narratives’  van Ricarda Franzen, Universiteit van Amsterdam;
  • De waarneming ontrafeld. Tekst en zintuiglijkheid in hedendaagse Nederlandse theatervoorstellingen van Suzanne Vesta Kooloos, Universiteit van Amsterdam.

De jury bestond uit Ludo Beheydt. Cecile Brommer, Wouter Hillaert, Piet Menu, Casper Vandeputte en Leontien Wiersma.

Uitreiking

De prijsuitreiking vindt plaats op vrijdag 6 december om 17.00 uur in de Brakke Grond aan de Nes. Na afloop is er een borrel en eventueel een maaltijd in het café.
Aanmelden is gratis. Stuur vóór 1 december een email naar: nederlandstoneelverbond@gmail.com
Geef aan of je de maaltijd wilt gebruiken (niet gratis).