dhr. prof.dr. M.J.B. Stokhof

Martin Stokhof richt zich binnen de Scientific Council voornamelijk op de Social Sciences and Humanities. Besluiten worden echter door de Scientific Council als geheel gedragen. Op enkele onderdelen -  zoals ethiek en wetenschappelijke integriteit,  beleid t.a.v. open access, participatie en globalisatie, etc. - formuleert en implementeert de Scientific Council beleid voor alle wetenschapsgebieden.

Martin Stokhof is sinds 1998 als hoogleraar Taalfilosofie verbonden aan de UvA. Voor die tijd was hij onder andere werkzaam aan de Radboud Universiteit Nijmegen. In mei 2006 werd hij gekozen tot lid van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen. Stokhof werkte aan een groot aantal publicaties en boeken. Zo publiceerde hij in 2000 het handboek Taal en Betekenis. Een inleiding in de taalfilosofie.

Over de European Research Council

De European Research Council (ERC) stimuleert kwalitatief hoogwaardig onderzoek in Europa door daarvoor fondsen beschikbaar te stellen en grensverleggend onderzoek te ondersteunen. De council honoreert vooral verzoeken waarbij het onderzoek de grenzen van verschillende disciplines overbrugt, ideeën worden verkend in nieuwe, opkomende onderzoeksgebieden of oplossingen worden gezocht met een onconventionele en innovatieve benadering.

De ERC verdeelt verschillende beurzen door een open competitie voor projecten die worden gedaan door nieuwe, maar ook ervaren onderzoekers, ongeacht hun nationaliteit of leeftijd. Het enige criterium is wetenschappelijke excellentie.

Prof. dr. M.J.B. (Martin) Stokhof

Faculteit der Geesteswetenschappen